"Rakuten ha tancat diversos acords amb empreses de telecomunicacions i plataformes de TV en diferents països europeus durant el MWC 2024". Així ho ha assegurat Cédric Dufour, CEO de Rakuten TV, en una entrevista a ON ECONOMIA, en la qual ha apuntat que "l'objectiu és incrementar l'abast del negoci i oferir contingut de qualitat als clients d'aquestes companyies". Aquests acords amb les empreses de telecomunicació són un dels principals pilars de l'estratègia de Rakuten TV que va iniciar el 2022 a través del seu soci Orange a Espanya. 

De fet, la col·laboració de les empreses es produeix en el marc d'una "associació més amplia" amb les firmes del grup, en la que Rakuten Symphony proporciona la infraestructura a l'empresa de telecomunicacions alemanya i Rakuten Advertising gestiona l'inventari de publicitat de Rakuten TV.

Respecte a les xifres, des de la companyia han indicat que l'empresa compta amb 18.000 títols a Europa de TVOD (transaccional VOD, lloguer/compra) entre nous llançaments i contingut local. Respecte al contingut gratuït suportat amb anuncis (AVOD), la multinacional supera les 4.000 pel·lícules a Europa, el més de milers de sèries de TV i documentals i disposa d'una trentena de títols propis o programes propis de Rakuten TV.

Aliances amb les principals plataformes de TV

A mitjà termini, des de la firma busquen seguir la seva expansió per "treballar amb telcos i plataformes de televisió de tot Europa", ha apuntat Dufour, que ha agregat que Rakuten TV i 1&1 han estès el seu acord inicial amb més de 6.000 títols disponibles tant pel lloguer com per la compra (TVOD). Així mateix, el directiu de Rakuten TV també ha anunciat una nova línia de treball per "maximitzar la distribució dels seus serveis" amb aliances amb les principals plataformes de TV que ofereixen serveis a telecomunicacions com Agilte TV i Masmedia TV

“Els acords amb Agile TV i Masmedia TV formen part de l'estratègia que tenim com a companyia de convertir-nos en socis de referència per a telcos. Agile TV i Masmedia TV complementen perfectament els serveis tradicionals, permetent als clients de les operadores de telecomunicacions accedir al contingut de Rakuten TV”, han comentat des de la multinacional. 

Rakuten TV a Barcelona

Respecte a l'aposta de la companyia per Barcelona, Rakuten TV ha inaugurat recentment unes noves oficines centrals a la ciutat que tenen més de 180 treballadors. Ubicades al 22@, les oficines volen ser el "centre d'operacions per reforçar el posicionament de la plataforma que ofereix accés a TVOD, AVOD i FAST a tot Europa". Sense deixar de banda l'streaming, però insistint en la llibertat perquè els clients puguin decidir-ho tot, Cédric Dufour afirma que la gent jove "potser sí que ha deixat de mirar la televisió tradicional", però confirma que són "els millors" consumidors de contingut a través dels mòbils i tauletes.

I sobre l'aliança amb el Futbol Club Barcelona? "Ja fa uns anys que no treballem amb ells, però no hem caigut ni en usuaris ni en coneixement de marca. Crec que la gent ha entès el servei que oferim i ara el que hem de fer és apostar més per aquests tinguts. Espanya és un mercat molt important per a nosaltres i Barcelona per descomptat que també", acaba el directiu.