Després d'esponsoritzar la samarreta blaugrana en l'època del mandat de Josep Maria Bartomeu, la japonesa Rakuten no abandona l'objectiu d'atraure el mercat europeu. I ho fa a través de la seva plataforma en streaming, Rakuten TV, amb una aposta que resulta tota una declaració de principis: situar-se a Barcelona i, concretament, al districte del 22@ del Poble Nou, per ubicar les seves noves oficines centrals, ​​un projecte important per a la companyia que s'ha creat pensant en el seu equip i "amb un compromís mediambiental".

A més, Rakuten TV presenta el seu nou posicionament amb el tagline: Discovering Streaming Freedom, (descobrint la llibertat del streaming), que va en la línia que el seu CEO, Cédric Dufour, ja ens va avançar per ON ECONOMIA: "La particularitat de la nostra plataforma és que tenim diferents maneres d'oferir el servei. D'una banda, la que et permet comprar i llogar una pel·lícula, però també el sistema AVOD, la part gratuïta, on pots veure qualsevol contingut sense pagar i on l'única diferència és que hi ha publicitat. Dins aquesta hi ha una part on trobaràs uns canals digitals, amb una programació i, per tant, ningú pot escollir. Això és positiu perquè hi ha tants continguts que moltes persones volen seure al sofà i veure el que trobin en aquell moment. De l'altra, hi ha l'opció d'escollir el que vols, el que coneixem com on demand". L'objectiu és donar-li la volta al model de subscripció, no fer tota l'aposta en el pagament i les subscripcions i presentar Rakuten TV com un canal més compatible amb tots els altres.

2023 09 18 CBRE RAKUTEN 0005
Rakuten Barcelona

CBRE ha dissenyat l'espai

El projecte del 22@ ha estat dissenyat amb CBRE Design Collective, un dels estudis líder en disseny i execució del món, i tenia com a objectiu adaptar-se a les necessitats de l'equip i del model híbrid llar/oficina resultant de la pandèmia. Per això s'han equilibrat els espais de treball amb les zones de socialització, i s'han dissenyat i concebut amb la col·laboració dels empleats i les empleades. "El temps que es passa amb els companys i les companyes és el que marca la diferència entre treballar des de casa o a l'oficina. En aquest sentit, per a Rakuten TV la clau era que les oficines havien d'adaptar-se a les persones i no al revés", han subratllat en la seva presentació aquest dimecres. Aquestes noves oficines inclouen àrees com els TV Labsper per provar i emmagatzemar els televisors, la sala Picture & Sound per provar lliurement el so i la llum o la Quiet Room amb diferents usos, com a sala de maternitat o de meditació. Les oficines disposen d'un Auditori on empleats i empleades poden reunir-se per a esdeveniments d'empresa com xerrades o iniciatives internes, i una terrassa. També una cantina amb fruita fresca i 13 sales de reunions, 4 Phone Booths i 4 focus rooms per garantir la concentració de la resta de l'equip.

Fugen de l'streaming pur

Aquestes oficines volen ser el centre d'operacions per reforçar el posicionament de la plataforma que ofereix accés a TVOD, AVOD i FAST a tot Europa. Sense deixar de banda l'streaming, però insistint en la llibertat perquè els clients i les clientes poden decidir-ho tot, no només el títol o el dispositiu, sinó també si volen registrar-se o no, veure continguts gratuïts o pagar per ells. Els usuaris i usuàries es poden decidir per un títol o pel seu canal favorit. També poden pagar per una nova estrena poques setmanes després del seu llançament a cinemes abans que altres competidors amb preus diferents segons la qualitat, o veure continguts a cost zero, incloent les produccions exclusives i originals de la plataforma. L'aposta també s'emmarca en l'objectiu d'ampliar en un 70% la plantilla per aquest 2023.

2023 09 18 CBRE RAKUTEN 0085
Rakuten

La relació amb Barcelona

I tornant a Barcelona, la companyia considera que el primer lligar amb la ciutat va ser a través del FC Barcelona, "va ser molt positiu, també pel grup Rakuten en general, ja que el Barça no és un equip local i ens ha ajudat molt a escala global. Però insisteixo, no només en el contingut que ja donàvem, sinó en crear-ne de nous amb el Rakuten Stories on vam fer molts documentals blaugranes com el Match Day o el d'Andrés Iniesta. El mateix contingut l'hem fet amb el partner que teníem, és a dir, amb el Barça", conclou Dufour.

Rakuten TV forma part de Rakuten Group, Inc., una de les companyies de serveis d'Internet líders del món centrades en comerç electrònic, fintech, contingut digital i comunicacions. Rakuten Group compta amb més de 70 empreses diferents i 1.700 milions de membres a tot el món. Rakuten TV és una de les principals plataformes de streaming a Europa. Està disponible a 43 territoris europeus i actualment arriba a més de 140 milions de llars mitjançant el seu botó de control remot i l'aplicació preinstal·lada per a dispositius dels principals fabricants de televisors intel·ligents.