El Black Friday té un model híbrid de venda, a través del format físic, però també online. En canvi, el Cyber ​​Monday és exclusivament online i, com que se celebra a posterori del Black, vol acabar de convèncer als compradors més indecisos perquè aprofitin la darrera oportunitat d'adquirir un producte amb descompte abans de les festes de Nadal. Malgrat tot, els conceptes s'acaben barrejant i cada vegada és més difícil marcar la diferència entre un esdeveniment i un altre. De fet, grans marques com Decathlon, Nike o Ikea aposten per rebatejar aquests dies amb un altre nom, com Special Prices, i eviten assenyalar-se aquests dies originalment marcats en el calendari. Malgrat tot, hi ha diferències que cal saber.

Quan consumim més?

Si mirem estadístiques de consum als Estats Units, es van gastar fins a 11.300 milions de dòlars en línia durant el Cyber ​​Monday del passat 2022, segons marca l'agència Adobe. Com a comparació, aquest va sortir guanyant al Black Friday que es va quedar amb 9.120 milions de dòlars. Ara bé, les diferències tan sols valen per a les compres online i s'hauria d'afegir tota la despesa que el Black va registrar en el format presencial de botiga física. Malgrat tot, en termes digitals, podem dir que el Cyber ​​Monday és millor que el Black Friday? El factor de comoditat que dona el Cyber ​​Monday és fort. Però tot i tenir unes ofertes excel·lents, el Cyber ​​Monday té fama de ser les restes de venda del Black Friday. Per ajudar-vos a ponderar el Cyber ​​Monday i el Black Friday i prendre decisions de compra per al 2023, repassem les grans diferències entre les vacances de compres.

Les ofertes de Cyber ​​​​Monday són tan bones com les del Black Friday, i poden ser encara millors si teniu en compte les dades de DealNews de l'any passat. Aquest portal d'estadística va constatar que, de mitjana, hi havia 51 ofertes més enumerades el Cyber ​​Monday en comparació amb el Black Friday. I 35 ofertes més el Cyber ​​Monday van obtenir la designació d'Staff Pick, el que significa que es trobaven entre les millors vendes que vam veure. D'altra banda, el factor online ho condiciona tot. Només aquell dilluns de l'any passat, es van arribar a registrar més de 200 ofertes del minorista en línia Amazon, comparat amb el divendres anterior. Però les botigues amb ubicacions físiques solen tenir les mateixes ofertes en línia i fora de línia. I fins i tot si preferiu comprar a la botiga, és probable que els minoristes tradicionals estiguin menys concorreguts el Cyber ​​Monday que en el Black Friday.

Compte amb el pagament per l'enviament

Un aspecte negatiu del Cyber Monday és el cost de l'enviament. Segons un estudi del Deal News, l'enviament pot ser un factor més important a l'hora de comprar. Històricament, molts minoristes han ofert enviament gratuït per a Cyber ​​Monday, amb o sense requisit mínim de compra. Però no tots ho fan. Això pot afegir un preu superior inesperat a les ofertes. Així que mantingueu els ulls oberts per a les vendes que inclouen enviament gratuït o comproveu els costos d'enviament abans de comprar. Un aspecte que, en el Black Friday passa, però en grau més baix. Tingueu en compte que els programes d'afiliació als minoristes també inclouen enviament gratuït. Si esteu registrats a Amazon Prime o Walmart+, per exemple, podeu aprofitar els seus avantatges de lliurament gratuït. Una altra opció és fer el registre a prova gratuïta de molts programes de subscripció de pagament per aprofitar el primer enviament gratuït. Però assegureu-vos que les proves abasten tant el Black Friday com el Cyber ​​Monday i cancel·leu-les abans que s'acabin si no voleu pagar per una subscripció completa.

En darrer terme, els compradors experts saben que fer un pla és la clau de l'èxit de l'estalvi. Tradicionalment, hi ha molt de temps per preparar el Black Friday, ja que sovint s'anuncien grans ofertes amb setmanes d'antelació. Les vendes del Cyber ​​Monday solen ser més sorprenents. Hi ha menys anuncis de Cyber ​​Monday disponibles i sempre hi ha la possibilitat que apareguin després del Black Friday, en comptes d'abans. Els que apareixen abans se solen trobar al final dels anuncis del Black Friday, de manera que es poden perdre fàcilment. Assegureu-vos de revisar els anuncis sencers quan prepareu el vostre pla. A més, tot i que no heu d'esperar a la cua per rebre cap oferta durant el Cyber ​​Monday, les vendes solen anar i venir ràpidament. Moltes de les millors ofertes només es conserven un o dos dies. I alguns articles amb quantitats molt limitades, com ara Amazon Lightning Deals, es poden esgotar en hores o fins i tot minuts. Però és un aspecte que cal agafar amb cometes, ja que el Cyber ​​Monday s'ha convertit lentament en Cyber ​​Week.