Aquest any més que mai serà el Tour de França del ciclista més complet. Ni excessives etapes d'alta muntanya, ni massa finals impossibles, ni unes contrarellotges infinites. Aquest 2017 serà el torn de veure el ciclista que millor s'adapta a tots els terrenys i sap suportar els canvis constants, però sempre exigents.

Per començar, una contrarellotge, i abans d'acabar una altra de definitiva. La competició individual serà decisiva per començar bé i també per acabar de definir les últimes diferències. El dia 1 de juliol, per Düsseldorf, els primers 14 quilòmetres seran contra el cronòmetre. I en la vintena etapa, la penúltima del Tour, hi hauran 22,5 quilòmetres de gran tensió pels carrers de Marsella.

A part de les nou jornades que es deixaran pels esprinters i les aventures amb escapades en terreny pla, les contrarellotges no seran les etapes que ho decidiran tot. L'alta muntanya serà novament decisiva i les cinc etapes més dures tornaran a ser pujant ports de primera, segona, tercera i de categoria especial. I a tot això, sempre s'ha d'estar atent a les sorpreses en les jornades de mitja muntanya. Precisament s'esperen cinc dies que el perfil reflecteix la possibilitat d'una etapa exigent, però sense ser amb grans ascensions.

L'etapa reina

El dia més esperat serà el 19 de juliol. La 17a etapa transcorrerà entre Le Mure i Serre-Chevalier amb un total de 183 quilòmetres de distància. Gran part d'ells seran amb pendents considerables i l'ascensió de ports mítics de la història del Tour de França.

Quatre ports amb un de segona categoria, un de primera i dos d'especials, per acabar en un descens que pot ser trepidant. En la dissetena jornada sobre la bicicleta es pujaran el coll d'Ornon, la Croix de Fer, el Télégraphe i el Galibier. 52,7 quilòmetres dels 183 totals, pujant quatre ports i gairebé el 30% de l'etapa mirant cap amunt.

Però en cap moment s'ha de deixar de banda l'etapa 18, que pot ser definitiva. 179,5 quilòmetres i una altra de les jornades complicades amb l'ascens de tres ports de muntanya, entre els quals hi són el coll de Vars (1a) i l'Izoard (categoria especial) per acabar en alt.

Aquest 2017 es viurà un Tour de França molt equilibrat, però molt exigent i amb jornades maratonianes capaces de provocar estralls al pilot. Dos dies de descans tornaran a ser poc per més de tres setmanes d'altíssima tensió que acabaran el 23 de juliol als Camps Elisis de París.