Si mirem la temporada de Fórmula 1 des de fora, ara que el GP d'Abu Dhabi ha tancat la campanya de 2023, cal dir que no ha estat el campionat més emocionant de la història. El monopoli de Red Bull ha estat aclaparador i, tret del parèntesi firmat per Carlos Sainz a Singapur, totes les victòries han anat a parar al sac de l'escuderia austríaca.

Les quatre primeres carreres se les van repartir Checo Pérez Max Verstappen amb dues victòries cadascun, però no va tardar a començar la dinastia del neerlandès i el de la ja famosa banda sonora d'aquesta temporada de F1 amb l'himne dels Països Baixos. Sigui com sigui, de cara a la temporada vinent s'espera que les coses canviïn. Red Bull va revelar potencial per tornar-se a endur la temporada, tant a nivell de pilots com de Constructors, però s'augura una temporada on els marges siguin molt més estrets en què, a més a més, l'Aston Martin sigui encara més competitiu.

EuropaPress 5494052 14 alonso fernando spa aston martin f1 team amr23 action during the 2023
Fernando Alonso / Foto: Europa Press

Tom McCullough, prudent amb la millora d'Aston Martin

Les expectatives amb el desenvolupament del monoplaça verd són molt altes, i més en vista que Fernando Alonso encararà la temporada venint d'un any que ni somiant-ho hagués estat millor. Després d'una dècada, l'asturià torna a estar entre els millors d'aquest esport, fregant la famosa 33 durant diversos caps de setmana.

Sigui com sigui, Tom McCullough, cap de rendiment de l'escuderia britànica, ha posat els peus a terra i ha preferit ser cautelós amb la millora d'Aston Martin de cara a la pròxima temporada. Concretament, ho ha fet en unes declaracions concedides a Motorsport: "Crec que la darrera temporada ens va ajudar a fer un salt tan gran el fet de no estar tan a dalt pel que fa al punt de partida. Si féssim el mateix salt ara ens posaríem bastant per davant de Red Bull, cosa que no succeirà", reconeix McCullogh, realista.

Tom McCullough, jefe de rendimiento de Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Tom McCullough, cap de rendiment d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden

El cas és que l'escuderia britànica va passar de ser el setè cotxe al segon en el tram inicial de temporada i al cinquè, segons la classificació final del Mundial de Constructors. No obstant això, ara que Aston Martin ja apareix en el mapa com un possible competidor pel podi, el salt de qualitat no serà tan pronunciat: "Sí, vam començar (la temporada) molt més a prop de la part davantera de la graella, però el salt no va ser tan gran. Ho és si ho comparem amb el començament del 2022, però no amb el final del 2022, en realitat".

Aston Martin amplia el seu marge econòmic

Durant l'aturada hivernal de 2022 cap a 2023, Aston Martin havia rebut els aproximadament 75 milions d'euros que la Fórmula 1 atorga al 7è classificat de Constructors. No obstant això, aquesta temporada, acabant 5ena, la xifra s'enfila als 95 milions d'euros, recursos que serviran per fer un monoplaça més competitiu de cara a la pròxima temporada.