Proporcionar una experiència interactiva, senzilla i immersiva per als usuaris, les marques i les seves comunitats en espais virtuals. Aquesta és la finalitat que han definit els fundadors de la start-up Algoritcom per a la seva ciutat en el metavers, un projecte que es llançarà com a plataforma amb accés il·limitat per a tots els usuaris i empreses, durant la pròxima edició del Mobile World Congress, el febrer de 2024. Un grup multidisciplinari de 21 desenvolupadors ha dissenyat la primera demo de la plataforma a les oficines de la companyia a Barcelona.

La iniciativa correspon a un equip de cinc joves: Nicolás Benhamou, Oriol Carbonell, Joan Sánchez, Alberto Quiñonero i Raúl Pérez. Expliquen aquests emprenedors que durant la seva assistència a l'European Blockchain Convention, el juny de 2022, representants d'un fons d'inversió de l'Aràbia Saudita -amb seu a Mònaco- es van interessar pel projecte i, en el dia d'avui, han invertit 3,2 milions en Algoritcom, amb una participació del 30% en la companyia. El seu paper és estrictament financer i estan disposats a acompanyar-los en el creixement. "Tenim la inversió assegurada", afirma Nicolás Benhamou, i argumenta que "el metavers té futur". Es refereix a l'últim informe de la consultora internacional McKinsey & Company que exposa que el valor del metavers podria assolir els 5 bilions de dòlars el 2030 a causa dels potencials avantatges que cada vegada més companyies de tots els sectors veuen en aquest univers virtual.

A la ciutat virtual d'Algoritcom, ciutadans i empreses podran submergir-se en un univers virtual que els proporcionaran experiències immersives i una xarxa social per connectar-se. Podran explorar marques, productes Phygital, jocs interactius i espais personalitzats mitjançant la creació del mateix Avatar. Segons els seus creadors, gràcies a l'ús de la tecnologia en realitat virtual, realitat augmentada i tecnologia 3D, els usuaris i les empreses que formin part de la plataforma podran descobrir una nova manera de crear comunitat. Esperen arribar a diversos tipus d'usuaris, d'entre 20 i 40 anys i fins als 50 anys o més; per què no?, es pregunten.

Per al primer any, el pla de negoci preveu uns ingressos d'entre mig milió i un milió d'euros, que es generessin mitjançant un pla de subscripció de les empreses que utilitzin la plataforma, ja que per als usuaris sempre serà d'accés gratuït. La rendibilitat arribarà d'aquí a dos anys. Aquestes subscripcions van des de la gratuïtat fins als 150 euros mensuals segons els serveis que utilitzin i Algoritcom ingressarà del 0,5% el 2,5% de comissió sobre el valor de les transaccions comercials realitzades.

algoritme estengui empresa emergent
Espai virtual d'una botiga en el metavers d'Algoritcom. / Algoritcom

Inicialment, pensen en empreses que busquen una presència virtual innovadora, no especialment les grans marques "que ja tenen equips de programadors interns, sinó que volen "apropar-se a les botigues de proximitat, més locals, de mida mitjana, però amb producte i marca, perquè poden atreure també els joves", argumenta Joan Sánchez. Un altre segment el formarien aquells usuaris que busquen socialitzar, per la qual cosa la plataforma ofereix una xarxa social interna. També esperen descobrir un entorn digital únic a dissenyadors 3D validats per Algoritcom que busquen monetitzar el seu talent. "Creem un entorn interactiu, immersiu i funcional", que esperen que el primer mes de la seva posada en marxa ja tanga 30.000 usuaris inscrits.

L'estratègia comercial del negoci es basa en diversos pilars: captació d'empreses que incorporin en el seu lloc web un espai virtual creat per Algoritcom en el qual exhibir i vendre els seus productes transformant l'experiència de compra dels seus clients; creació d'espais virtuals; creació d'un avatar; un Marketplace que proporcionarà a les marques la connexió amb els usuaris en temps real.