La start-up Kamleon ha tancat una ronda d'inversió d'un milió d'euros per avançar en la tecnologia i la comercialització del seu primer producte, el S-Urinal (smart urinal), capaç de mesurar la hidratació dels usuaris en temps real. El finançament aconseguit ha estat liderat per una de les principals empreses industrials d'Europa especialitzada en productes i tecnologia per a banys -amb què els emprenedors asseguren tenir un pacte de confidencialitat- i compta amb la participació d'exfutbolistes i empresaris com Iker Casillas, a través de la seva acceleradora SportBoost centrada en projectes del món i que disposa d'una cartera de més d'11 de participades; o Gerard Piqué, fundador de Kosmos Holding, president de l'Andorra FC i creador de la Kings League, entre altres projectes. En la ronda, també ha participat el vehicle d'inversió SpoDeal Capital format per alts executius de la indústria de l'esport.

Els urinaris Kamleon, que permeten mesurar la hidratació dels esportistes, es van posar a prova en l'esport professional el passat 17 de març a les Finals de la Copa del Món d'esquí alpí a Andorra, oferint als atletes el seguiment de la seva hidratació amb la finalitat de potenciar el seu rendiment durant la competició. Ara, la companyia destinarà els recursos a la comercialització del S-Urinal durant el primer semestre de 2024, principalment al canal B2B de sectors com l'esport, fitness i edificis corporatius, potenciant la seva fabricació a Catalunya. N'acumula una de seriosa de proves pilot que, segons els seus impulsors, han demostrat que el control dels indicadors físics ha redundat en una millora del nivell d'hidratació del 36%.

Fundat el 2019 a Barcelona pels emprenedors Jordi Ferré i Gonzalo Roca, Kamleon té per objectiu, a través de la intel·ligència artificial i algoritmes d'aprenentatge automàtic, la descentralització de les anàlisis bioquímiques convertint urinaris/vàters en plataformes no invasives, que permetin el control de paràmetres biomètrics, sense modificar un hàbit diari com és anar al bany.

En l'aspecte tecnològic, l'equip de Kamleon format per una dotzena de professionals està perfeccionant l'ecosistema digital de l'urinari intel·ligent, compost per diferents softwares i aplicacions, on els usuaris poden rebre informació detallada i accedir a recomanacions personalitzades, entre altres funcionalitats.

Els avenços previstos en l'àrea tecnològica serviran per diversificar els productes de manera que puguin desenvolupar un model per al públic femení, del qual ja té un prototip funcional. En paral·lel, la start-up treballa en diferents propostes de valor dirigides al sector del benestar, a les quals està integrant biomarcadors relacionats amb la nutrició i aspectes directament vinculats a la salut, la qual cosa li permetrà entrar en nous segments, més enllà de la pràctica de l'esport.

Kamleon també treballa perquè les seves innovacions siguin tan sostenibles com sigui possible. Els seus urinaris incorporaran una tecnologia única que permet personalitzar la descàrrega d'aigua amb un sistema d'intel·ligència artificial, que pot estalviar més del 70% de consum d'aigua en comparació amb els sistemes tradicionals.