La Kings League de Gerard Piqué s'ha convertit en un dels fenòmens mundials al món de l'entreteniment. L'exjugador del Barça es va proposar de canviar les regles del joc en el món del streaming, unint dos dels conceptes més atractius entre els més joves: futbol i influencers. Segurament, i al contrari del que ocorria fa una dècada, ara són els creadors de continguts els que realment mouen a les masses. Malgrat que el futbol, per ser l'esport rei, sempre tindrà una visibilitat única, és cert que en els últims anys s'ha vist com l'interès ha anat disminuint. Els espectadors han tornado cap a altres opcions d'entreteniment, i totes elles les han trobat a Internet. El no pagar per veure un contingut atractiu no és un factor que influeix molt, i que ha debilitat les audiències, per exemple, en l'esport.

Malgrat això, Gerard Piqué, conegut per tots per ser exjugador del Barça i cada vegada més per la seva faceta empresarial, va llançar el passat 10 de novembre un producte que conjugava el millor de dos mons. Els influencers més reconeguts d'Espanya i un futbol dinàmic, divertit, innovador i, sobretot, gratuït. Malgrat que el format no agrada a tots, atenent les estadístiques d'audiències, sembla impossible pensar que la Kings League no és un producte clamat. Per posar una dada sobre la taula: al febrer, el canal de Twitch de la lliga presidida per Piqué va ser el més vist, amb una audiència mitjana propera als 220.000 espectadors per retransmissió, segons dades de TVTOP. A més d'això, va tenir minuts de fins a 908.000 espectadors connectats alhora.

InfoJobs creix amb la Kings League de Piqué

En aquestes, i amb un producte tan cridaner, InfoJobs, el patrocinador principal de la Kings League ha viscut dos mesos d'apogeu, marcats per la seva presència en la competició en la qual participen (com a presidents dels clubs) cares tan reconegudes com Ibai Llanos, Kun Agüero, Iker Casillas, entre altres, o que compta amb aparicions puntuals estel·lars com la de Ronaldinho .

El portal de recerca d'ocupació compte explica en ON ECONOMIA que la decisió d'entrar en aquest projecte va venir precedida perquè sabien que "revolucionaria l'entreteniment digital". "Aquest patrocini ens ha ajudat en molts aspectes: a rejovenir la marca, transmetre nous valors, demostrar la nostra professionalitat, experiència, posicionament...", explica Nilton Navarro, portaveu d'InfoJobs. La companyia, com a principal patrocinador de la competició, dona nom a la mateixa – 'Kings League InfoJobs' – i figura a les samarretes de tots els equips.

InfoJobs ha guanyat visibilitat

És a dir, InfoJobs compta amb un posicionament immillorable. Davant de la repercussió generada per la competició de Piqué, les bones estadístiques d'audiències, i, sobretot, davant de la visibilitat que té InfoJobs en tots els partits de la Kings League, Navarro explica que "hem notat un increment de connexions amb les persones joves, tant inscripcions, com descàrregues de l'app i registres." Per donar encara més llum al posicionament més gran que té ara la marca, Nilton parla de l'ocasió en què van llançar una oferta de treball per ser jugador de la Kings League en la qual "hi va haver més d'11.000 inscripcions". Malgrat que el portaveu d'InfoJobs afirma haver calat en el públic de totes les generacions, reconeix que "la connexió amb el públic jove aquí és molt important".

L'empresa amb seu a Barcelona incideix en la idea que, a través d'aquest patrocini, el que vol mostrar és el seu seguiment pel talent. Però a més d'això, la seva aparició en la Kings League sembla com una estratègia de màrqueting idònia per calar entre els més joves, que, al cap i a la fi, són el que es tenen inmergir al mercat laboral. La forma: sent part de tots els equips d'una lliga omplerta dels ídols del present. Tal com expliquen des d'InfoJobs, "les noves generacions" veuen en un Ibai Llanos, en un DjMaRiiO, en un Spurs, als seus referents.

Però a més d'això, des del portal d'ocupació asseguren haver-se apropat a les generacions més sèniors a través dels perfils que porten més temps assentats, com el Kun Agüero, Iker Casillas, o amb els jugadors convidats que han tingut els seus minuts, com Javier Saviola, Chicharito Hernández, Joan Capdevila, o el mateix Ronaldinho.

Milers de mencions en xarxes socials

"Amb aquest patrocini volem reforçar que estem en constant innovació, que acompanyem al talent i que seguim al món de l'entreteniment", compta Nilton Navarro. Un altre dels aspectes que ha enfortit InfoJobs a raíza de figurar com el partner oficial de la lliga de Gerard Piqué és la seva presència en xarxes socials. El portaveu de la companyia comenta que han crescut "tant a Twitch, TikTok, Instagram, Twitter i YouTube notem un gran volum de mencions a la marca amb continguts relacionats amb la Kings League".

InfoJobs ha aconseguit revitalitzar el seu negoci a través de la Kings League. La firma amb seu a Barcelona entén que figurar en un projecte com aquest era una oportunitat única per apropar-se al públic jove. Al seu torn, i sabent que la lliga, tan sols amb els noms que apareixen, anava a tenir tirada, InfoJobs ha reafirmat la seva posició al mercat com el portal d'ocupació líder, tal com afirmen a ON ECONOMIA. A més d'això, des de l'empresa asseguren que estaran més temps vinculat a aquest tipus de projectes.

Més captació de talent, més visibilitat al mercat, més nombre d'altes al portal web, rejovenir la marca, fer-la més atractiva, adaptar-la als temps del present... són alguns dels punts en els quals ha crescut InfoJobs arran del seu patrocini a la Kings League. No hi ha dubte que és una estratègia de màrqueting propícia per a les modes actuals. El contingut digital és l'hàbitat en el qual es gesten als nous ídols, els nous referents, les noves estrelles, fins i tot fins i tot on es generen els mems, les tendències, i els fets que, a les hores, són virals, i InfoJobs està, d'una manera o un altre, en tot això.