Lanzadera, l'acceleradora de start-ups pertanyent a Marina de Empresas, ha seleccionat més de 120 negocis per a la seva convocatòria de gener, amb la novetat que 15 són de Portugal. Les firmes emergents estan innovant en sectors com l'immobiliari, el sanitari, l'industrial, el de la moda, el del màrqueting, l'alimentari o l'energètic, i destaquen les que han desenvolupat solucions utilitzant intel·ligència artificial per aportar valor als usuaris.

"Per primera vegada ens hem desplaçat fora d'Espanya per captar empreses. Portugal ens ha sorprès gratament per la qualitat dels emprenedors i dels seus projectes. En general, les empreses seleccionades en aquesta convocatòria ofereixen solucions tecnològiques diferencials que els posicionen estratègicament al mercat", explica Javier Jiménez, director general de Lanzadera. En una entrevista a ON ECONOMIA, Jiménez va assegurar que a Portugal "hi havia molt nivell" i que des de feia anys companyies emergents es desplaçaven fins a l'acceleradora valenciana i viceversa. "A Marina de Empresas podem allotjar pocs negocis perquè l'espai és limitat, però amb l'ampliació que tenim al cap comptarem amb més de 500", va declarar.

Ampliació de les instal·lacions

Des de Marina de Empresas esperen que l'Ajuntament de València aprovi una llicència per poder ampliar les instal·lacions. "No sabem quan ens la donaran, però l'objectiu és generar indústries en un únic espai, i tot a València". Al full de ruta del complex es contempla una gran ampliació de fins a 11.600 metres quadrats de superfície, el que convertiria Marina de Empresas en un espai d'uns 30.000 metres quadrats.

Respecte a la inversió, el president de Mercadona, Juan Roig, que fa una dècada va impulsar Marina de Empresas, té previst desemborsar 36 milions d'euros fins a 2025, a raó de 12 milions d'euros cada any, perquè els emprenedors del país puguin transformar els seus projectes en realitats empresarials i potenciar així l'ecosistema emprenedor. "A partir de 2025 hi haurà més pressupost, perquè hi ha una obra, necessitarem més persones i esperem arrencar-les d'aquí poc", va apuntar el directiu en aquest mitjà.

Emprenedor en Llançadora
Emprenedor a Lanzadera

Acord amb grans companyies

Des de 2013, any de la seva fundació, Lanzadera ha impulsat més de 1.100 empreses que han generat més de 10.000 llocs de treball, aportant uns 21,8 milions d'euros en préstecs. Actualment, al voltant de 300 empreses estan rebent el suport de Lanzadera a les seves instal·lacions de Marina de València. Les empreses seleccionades estan assignades a una de les 4 fases que formen el programa: la fase Scale Up es dirigeix a empreses madures que compten amb un model provat i rendible, però necessiten ajuda per assolir noves metes; la fase Growth impulsa a empreses amb potencial, però que persegueixen un creixement més ràpid; la fase Traction està enfocada a empreses emergents en fase inicial; i la fase Start s'assigna a emprenedors que encara estan donant forma al seu projecte.

Els equips poden rebre des d'ajuts de 1.000 euros fins a finançament per valor de 500.000 euros, segons les necessitats de cada un. A més, alguns d'ells tenen la possibilitat de col·laborar amb grans empreses a través dels acords Corporate actius actualment amb Lanzadera. L'acceleradora valenciana té acords amb 50 companyies, entre les quals es troben Facebook, Amazon i Facebook, entre d'altres. "Per a aquest any esperem tenir 10 o 12 corporates més i quan l'espai sigui més gran, molts més. Aquí volem fer un espai on corporates, Lanzadera i les start-ups en general generin petites indústries. L'objectiu és crear un ecosistema amb negocis emergents, clubs de coneixement, presentacions, esdeveniments, formació i tot el que sigui possible. Tot en un únic espai i a València", va relatar Jiménez.

Start-ups seleccionades

Entre les start-ups seleccionades en l'edició d'aquest any es troba Automaise, que optimitza radicalment l'operació d'atenció al client en les empreses, ajudant els agents a fer millor la seva feina; Deleite Wear, que és la primera solució d'economia circular per vestir als hotels amb els seus residus tèxtils; Nerety, que és el marketplace on es troba la millor moda emergent per als joves; TribuApp, que és la plataforma líder per llogar o rendibilitzar una oficina, permetent als usuaris guanyar diners per l'espai que no utilitzen; Visuamed, que és una eina de planificació quirúrgica que, amb realitat virtual, fa més confiança a l'equip intervencionista, minimitza riscos i millora l'experiència del pacient o Guzzu, que és una plataforma de nova fundació on els creadors musicals poden experimentar i vendre marxandatge digital als seus fans.