La companyia educativa GoStudent ha captat 95 milions de dòlars (uns 87 milions d'euros) addicionals en capital d'accions i deute per impulsar la seva estratègia híbrida en el camp de l'educació i duplicar la integració de la intel·ligència artificial (IA).

Un impuls que l'empresa aprofitarà per continuar potenciant les noves tecnologies per als seus serveis en línia, mentre manté la part offline amb la seva oferta de classes particulars en format presencial, creant així solucions d'aprenentatge personalitzades. La ronda de finançament ha comptat amb la participació de Deutsche Bank, i inversors com Left Lane Capital, DN Capital, Tencent, Prosus, DST, Coatue i Softbank Vision Fund 2, entre d'altres.

Aposta per la IA en educació

Amb aquesta operació, GoStudent vol potenciar la intel·ligència artificial en educació i crear eines basades en aquesta tecnologia. De fet, un estudi publicat aquest any per la plataforma assenyala que la mida del mercat mundial de la IA en l'educació podria arribar als entre 10.000 i els 20.000 milions de dòlars el 2027.

En aquest sentit, i posant el focus en els tutors de GoStudent, la companyia desenvoluparà un programa per generar lliçons basades en IA, i que s'adaptarà als plans d'estudi actuals. D'aquesta manera, els tutors podran estalviar una mitjana de 15 minuts per classe. L'empresa també introduirà a la seva plataforma l'aprenentatge basat en continguts d'IA, la qual cosa significa que els alumnes podran estudiar entre classe i classe amb materials adaptats a les seves necessitats específiques.

Aprenentatge híbrid

Respecte al model d'aprenentatge híbrid, l'empresa també utilitzarà la captació per implementar solucions millorades d'aprenentatge híbrid a Alemanya i Àustria. Una estratègia que s'alinea amb l'adquisició el desembre de la companyia alemanya de classes particulars en format presencial Studienkreis. "Després de constatar que el 61% dels pares busca una combinació de suport educatiu online i offline, ambdues plataformes volen oferir accés a paquets adaptats a l'estil i les necessitats d'aprenentatge de cada nen, que inclouran classes particulars en línia, classes en grup offline i sessions a través de GoVR, la nova plataforma d'aprenentatge d'idiomes en realitat virtual de GoStudent", ha apuntat la firma després d'anunciar la ronda de finançament.

"Veiem diàriament l'impacte que l'aprenentatge personalitzat pot tenir en la confiança d'un nen", ha indicat el CEO i cofundador de GoStudent, Felix Ohswald, que ha afegit que "en oferir suport a l'estudi basat en intel·ligència artificial o classes de realitat virtual en format grupal, juntament amb les classes particulars presencials, es pot crear una ruta d'aprenentatge a mida per a cada nen, preparant-lo per al seu futur". "Per a nosaltres, l'ensenyament híbrid és garantir l'èxit de l'aprenentatge a llarg termini i una manera d'adaptar-nos a les necessitats de cada estudiant. Aquest augment de capital ens garanteix aprofitar aquesta oportunitat i és un signe de confiança que anem pel bon camí per continuar impulsant el futur de l'educació", ha conclòs el directiu.

En aquesta línia, el conseller delegat i soci director de Left Lane Capital, Harley Miller, ha destacat: "Com un dels primers inversors de GoStudent, donem suport a la visió de l'empresa". "L'equip ha perfeccionat la seva oferta bàsica de tutoria en línia, ha construït un model sostenible i ha crescut a tot Europa. A mesura que GoStudent duplica les seves capacitats de realitat virtual existents, introdueix eines intel·ligents d'IA i impulsa sinergies amb Studienkreis. Veiem encara més potencial per completar la seva visió de tutoria híbrida offline i en línia, així com per introduir altres modalitats d'aprenentatge habilitades per la tecnologia".

Amb oficina a Madrid des del 2021, l'EdTech fundada a Viena el 2019, opera a 15 països, té més de 1.500 empleats, cada mes presta els seus serveis a més d'onze milions de famílies i es reserven més d'un milió de classes particulars online a tot el món.