Emerge Wave-1 és un dispositiu de la mida d'un ordinador portàtil que permet sentir el tacte a distància gràcies a la tecnologia, la intel·ligència artificial i la realitat virtual. El seu desenvolupament correspon a l'empresa emergent del mateix nom, Emerge, cofundada per Isaac Castro, un enginyer de 37 anys nascut a Móstoles (Madrid), però establert a Los Angeles, l'asiàtic i nord-americà Sly Spencer Lee i l'equatorià Maurici Teran. Des de 2015, el seu afany ha estat que els usuaris gaudir físicament -sense necessitat de comandaments o guants electrònics- d'aquesta experiència multisensorial. És tal la projecció d'aquesta experiència que, a començaments de juny, Emerge va oficialitzar un acord estratègic plurianual amb The Walt Disney Company per portar la seva proposta multisensorial a les llars a través de la plataforma i productes derivats d'aquest arxiconegut conglomerat de mitjans. "És hora d'una plataforma de comunicació centrada en el que realment importa: la nostra connexió emocional amb els altres. Estem encantats d'associar-nos amb Disney per impulsar la nostra missió", va afirmar Isaac Castro, en un comunicat recollit per Efe.

L'experiència que proporciona aquest dispositiu és un pas més en el futur de les interaccions virtuals a través de pantalles o televisors, en la qual cosa ja ha estat catalogat com la intel·ligència artificial (IA) de les emocions. Aquest sistema -en el qual entren en joc els sentits de l'oïda, la vista, el tacte i l'activitat cerebral- permetria transmetre les emocions digitalment, forjant un canvi dràstic en les formes de comunicació en línia. Una infinitat de dades personals, inclosos aquells relatius a les emocions, podrien figurar a la xarxa amb aquesta idea revolucionària, els creadors del qual es van esforçar a aclarir que estarà protegida per alts estàndards de seguretat. El dispositiu ha estat llançat al mercat a través de la plataforma Kickstarter, amb una sèrie molt limitada.

Per als seus creadors, la pandèmia va marcar un punt d'inflexió, generant "nivells de desconnexió sense precedents" i situant les sensacions de solitud com "una gran amenaça vital", per la qual cosa van decidir treballar enfocats en aquesta "plataforma de comunicació" que se centra en la "connexió emocional" amb els altres en temps real. "Les dades són alarmants, estem a punt d'una epidèmia mundial de salut mental. És per això per la qual cosa vam voler crear un producte que superés les barreres de la distància i el temps amb un format molt intuïtiu", va afegir Castro.

Fa dos anys l'empresa comptava amb 16 treballadors i ara com ara la plantilla ja és de 40 professionals. En el seu desenvolupament, la companyia que compta amb diversos inversors que els han aportat uns 30 milions d'euros per crear i implementar el projecte. Entre ells figuren els cofundadors de Twitch i Blizzard Entertainment.

Des d'Emerge ja estan sumant esforços per involucrar a les principals marques d'electrònica comercial i així arribar a més usuaris a través de televisors intel·ligents, auriculars de realitat virtual i realitat augmentada, així com videojocs o films.