Amb 22.700 punts de venda a 20 països de tot el món, Heura ha generat unes vendes de 31,4 milions d'euros amb els seus productes de carn 100% vegetal, durant 2022. Els ingressos s'han duplicat l'últim any, amb un creixement important de les vendes fora d'Espanya, que ja representen el 23% del total facturat.

La start-up ha informat que l'evolució de les vendes internacionals d'Heura posa de manifest el seu model eficient i escalable. El 2022, el Regne Unit va tancar el 2022 amb un augment sis vegades més gran en disponibilitat amb el llançament a Waitrose, mentre que a França es van incrementar les opcions 100% vegetals als principals distribuïdors: Super U i Casino Géant, el que va contribuir a un notable creixement del 30% de la categoria plant-based al país. A Itàlia, Heura va augmentar les seves vendes un 240% i va arrelar als països de parla alemanya (Alemanya, Àustria i Suïssa), introduint-se en distribuïdors com Billa (a Àustria) i Migros (Suïssa).

La marca, llançada el 2017 pels activistes Marc Coloma i Bernat Añaños, es considera responsable del 80% del creixement de la categoria de productes vegetals a Espanya, i ha assolit el domini de la venda a la menuda, amb sis dels 10 principals productes plant-based a Espanya. Per al present exercici, apunta a l'expansió en innovació i producte, després d'obtenir l'octubre de l'any passat la seva última ronda de finançament de 20 milions d'euros, que inclou l'emissió de pagarés convertibles que donen lloc a accions (o capital). Aquests es podran utilitzar en una de les rondes de sèrie B que es llançaran a Europa el 2023, al sector de les proteïnes alternatives.

Heura ha reforçat el seu equip de I+D altament qualificat, ja que les innovacions aporten el 37% de les vendes. Ha realitzat, també, el llançament de Good Rebel Tech (G.R.T.), un nou enfocament de la tecnologia alimentària que proporciona un avantatge competitiu, mentre resol reptes com la densitat nutricional, el gust o la familiaritat, segons informa la companyia en un comunicat. "Amb gairebé el 40% de les vendes, les nostres últimes innovacions alimentàries, amb les nostres versions plant-based del xoriço, les salsitxes i el pollastre arrebossat, han tingut una gran acollida a tot Europa, que demostra l'impacte del nostre enfocament en la creació d'aliments pensats en el consumidor que ajuden a la gent a renovar les seves tradicions culinàries favorites", ha expressat Marc Coloma.

Heura Long Burger Supreme 2
Un dels productes de la marca: Heura Long Burger | HEURA

Al vessant de conscienciació, que forma part de "la missió de la marca", en els últims mesos, Heura va ampliar la seva comunitat amb la campanya 2022 Equity for Good Rebels, en la qual més de 5.000 persones de tot el món es van unir per una causa comuna i van recaptar més de 4 milions d'euros en tan sols 12 hores. "Trencant les normes tradicionals dels inversors, aproximadament la meitat dels participants tenien entre 18 i 35 anys, i el 42% s'identificaven com a dones", destaca la companyia.

Entre les noves aliances en l'hostaleria s'inclouen les de Domino's Pizza (Espanya), Dishoom (Uk), Poke House (Itàlia) i New School Tacos (França). Heura també ha arribat a acords amb empreses com Irco Restauració Col·lectiva, Iberojet i Tutti Food Group, per augmentar les opcions plant-based en escoles i aerolínies. A més, va tancar una associació amb el FC Barcelona per als tres propers anys, en la qual la marca d'aliments 100% vegetals patrocinarà a l'equip femení del Barça. Amb aquest acord també es va anunciar que s'engegarien iniciatives tant digitals com relatives a l'estadi, la restauració, els consumidors i les jugadores, que canviarien les regles del joc i donarien un nou impuls al futbol femení. Com a part d'aquesta associació, els equips culinaris, de nutrició i de I+D d'Heura treballen mà a mà amb els experts del FC Barcelona en les formes més avantguardistes per maximitzar el rendiment nutricional i oferir aliments 100% vegetals que s'ajustin a la creença conjunta de la importància de proporcionar aliments nutritius que siguin bons per al planeta, les persones i els animals. De la mateixa manera creen continguts informatius i atractius que permeten al públic descobrir i comprendre millor les opcions que ofereixen els aliments d'origen vegetal en la dieta diària.