CaixaBank inclou en la seva app mòbil una nova eina, desenvolupada amb intel·ligència artificial, que ajuda clients de l'entitat a conèixer detalls de productes, a comparar entre les diferents opcions disponibles i elegir quin s'adequa més a les seves necessitats. El banc ja ha desplegat aquesta nova funcionalitat per a 200.000 clients i al principi, estarà centrada en les gestions relacionades amb les targetes, encara que un se n'anirà estès a altres usos i a la resta de clients.
Així ho posa en relleu aquest dimecres CaixaBank en un comunicat on explica que aquest nou agent IA té la capacitat de resoldre qüestions sobre les característiques de les targetes disponibles al catàleg de l'app, comparar les diferents possibilitats i presentar la que millor s'adapta al que busca el client. El client, no obstant això, també pot mantenir una conversa amb l'agent IA per plantejar dubtes i obtenir més informació.
El client rep, a més, una fitxa amb la targeta recomanada, sobre la qual pot continuar plantejant preguntes, i una vegada resolts els dubtes pot sol·licitar la contractació a través de l'app mòbil. L'objectiu del projecte, detalla el banc, és explorar noves formes d'aplicar la IA per aconseguir una experiència d'usuari "més fluida i ser més efectius i ràpids en la resolució de dubtes".
El banc català considera que, les conclusions d'aquestes experiències entre el client i la IA, seran essencials per al desenvolupament d'altres agents basats en IA generativa. En el comunicat, CaixaBank recorda que es troba en un procés de renovació d'alguns aspectes de la seva app amb l'objectiu de millorar l'experiència d'usuari mitjançant el redisseny d'algunes de les operatives més utilitzades.
Els canvis inclouen una modernització del disseny de l'aplicació mòbil i la simplificació de les operatives per facilitar la gestió de les finances del client. CaixaBank és l'entitat financera més gran del país i la que més clients té, prop de 20 milions. En banca digital, a més, l'entitat compta amb 12,2 milions de clients.
En aquest sentit, CaixaBank presumeix d'haver consolidat la seva posició com a primera entitat en ús de la banca mòbil, tal com reflecteixen les seves quotes. I és que, en el primer trimestre de 2025, les altes de digitals adults en l'entitat van créixer un 38% en comparació amb el mateix període de l'any anterior i les vendes digitals es van incrementar un 22%.
CaixaBank aposta per la IA generativa
El banc destaca també que aquest nou agent IA s'emmarca dins de la seva aposta per IA generativa a nivell grup, segons l'anunciat en el Pla Estratègic 2025-2027 presentat el novembre de l'any passat.
CaixaBank busca articular una estratègia tecnològica en els propers anys entorn de quatre grans objectius: incrementar l'agilitat i la capacitat comercial de les seves àrees de negoci; desenvolupar nous serveis gràcies a capacitats d'avantguarda i a la simplificació dels processos; potenciar l'excel·lència operativa millorant l'eficiència i, finalment, reforçar i evolucionar la plataforma tecnològica actual amb els estàndards més grans de resiliència i seguretat.
I aquest nou pla inclou la renovació dels actuals canals i el desenvolupament de noves capacitats comercials i de servei al client de la mà de la intel·ligència artificial generativa. CaixaBank considera que en els propers anys, l'evolució de la IA generativa serà adoptada àmpliament per la societat i, per tant, suposarà canvis substancials en la forma en què l'entitat es relaciona amb els seus clients i en com es transformaran les activitats i tasques internes.