L'empresa catalana de carregadors de cotxes elèctrics Wallbox, que cotitza al Nasdaq de Nova York, ha tancat el segon trimestre de l'any amb unes pèrdues de 16,1 milions d'euros, una millora del 42,2% en comparació al mateix trimestre de l'any passat. L'empresa, que va prometre a finals de l'any passat que seria rendible el 2025, es jugarà aquest compromís en el darrer trimestre, ja que preveu també un ebitda negatiu d'entre 4 i 6 milions de cara al tercer trimestre. Als Estats Units, després de créixer un 148% al primer trimestre, s'ha estancat i ha repetit resultats, segons la nota emesa pel poc "suport institucional" de Trump, que no estimula el cotxe elèctric com sí que feia el seu antecessor Joe Biden. 

Wallbox també va reduir les seves pèrdues i el seu ebitda negatiu al primer trimestre de l'any. Ara bé, la seva facturació ha caigut dels 48,8 milions d'euros als 38,3 milions d'euros. Malgrat la millora en les pèrdues i un possible camí cap a la rendibilitat, que l'empresa fundada ja fa 10 anys, els resultats no han convençut als inversors. Les accions han caigut un 1,99% en les hores posteriors als resultats i el seu preu és de 5,43 dòlars per acció.

En el darrer any, la caiguda ha sigut estrepitosa des dels 32 dòlars amb què tancava el mes de juliol l'any passat fins a la quantitat actual. En el seu pic, el novembre de 2021, l'empresa va arribar als 313 dòlars per acció. 

El mercat europeu, amb especial rellevància d'Itàlia i Espanya, ha crescut en aquest trimestre i representa el 68% dels ingressos, amb 26,1 milions. Els Estats Units, on l'empresa va incrementar la facturació un 148% gràcies a les polítiques d'estímul a l'electrificació de Joe Biden, l'empresa s'ha mantingut estable en els 11,4 milions d'euros de facturació. Tot i això, no pateix l'efecte dels aranzels perquè va obrir fàbriques als Estats Units amb els ajuts de Biden. 

Wallbox contempla "un context de refredament en la demanda i un canvi de to en el suport institucional al sector" als Estats Units, però assegura tenir una "posició sòlida" gràcies a les aliances amb Stellantis, Ensol i d'altres. 

Els carregadors domèstics són encara el principal eix del negoci de Wallbox, amb un 69% del total de vendes, 26 milions i 4% més que el trimestre passat fins a 39.000 unitats venudes.

 Les solucions de càrrega ràpida van generar 4,2 milions d'euros, un 11% del total amb 140 vendes que suposen una millora del 33% en comparació amb el mateix període de l'any passat. 

L'empresa ha començat a produir el carregador Qasar 2 i ha crescut també un 27% en la venda de softwares, que va suposar-li 7,6 milions d'ingressos, un 20% del total de la facturació. 

L'empresa afirma estar en una posició "sòlida", en contra del que indiquen els mercats, i va tancar el trimestre amb 32,4 milions d'euros després de diverses rondes de finançament que sumen 15 milions de dòlars i inclouen l'entrada del govern espanyol a través de la Sepi amb 8 milions d'euros el passat mes de juny i la d'Iberdrola de 9,5 milions a principis d'any.