IAG aposta per Vueling. El grup d'aerolínies (al qual també pertanyen Iberia, British Airways o Level) va encarregar a Boeing 50 avions per renovar la seva flota i augmentar capacitat, però encara estava pendent d'on col·locar aquesta capacitat extra. Aquest divendres, la companyia confirma que serà el seu low cost Vueling, la que renovarà la seva flota i farà una transició dels actuals Airbus als nous 737 de Boeing, que pot allargar-se fins a set anys.

Així ho ha confirmat la consellera delegada de Vueling, Carolina Martinoli, en la presentació de resultats. "És una excel·lent notícia per a Vueling i Catalunya. Mostra compromís i inversió", assenyalava. "Suposa un canvi de flota, que juntament amb procés de transformació de Vueling, el que farà és reestructurar la nostra base de costos i permetre'ns noves oportunitats de desenvolupament", agregava.

La CEO reconeix que una flota mixta d'Airbus i Boeing com la que tindran durant la transició "genera ineficiències" però assegura que la companyia "té un pla potent per mitigar-lo". Segons les seves previsions, els primers tres avions de Boeing s'incorporaran a la flota de Vueling en poc més d'un any, l'octubre del 2026. I els altres arribaran al llarg del 2027, 2028 i 2029. "La transició serà completa en sis o set anys".

Vueling va guanyar en el primer semestre 95 milions d'euros davant els 97 milions de l'any passat. Iberia, tanmateix, va guanyar 564 milions, 202 més que el 2024. La companyia explica que aquest "lleuger descens" en el benefici d'explotació de Vueling es va deure principalment al mercat europeu, perquè en el segment domèstic va registrar bons resultats.

L'aerolínia de baix cost va incrementar la seva capacitat en un 3,3% en el primer semestre, però va transportar 17,89 milions de passatgers davant els 17,94 de l'any anterior. I en aquest context, Vueling executarà ara un pla de creixement que implica reforçar la seva posició als seus mercats principals, especialment al mercat domèstic espanyol, on és líder. A Espanya és la segona aerolínia que més passatgers transporta després de Ryanair, però en algunes regions, com a Catalunya, és la primera.

Amb la decisió d'IAG de renovar la seva flota amb aquests 50 nous Boeing, el grup dona suport a l'aerolínia de baix cost després de diversos anys amb els plans de creixement congelats pels problemes amb els pilots. La companyia va resoldre la situació a finals del 2024 i aquest acord ara ha estat clau perquè el grup aposti pel seu creixement.

Nous avions per al grup IAG

El mes de maig passat, IAG va anunciar la comanda de 71 avions per cobrir les necessitats de flota de llarg radi a mitjà termini. El grup que dirigeix Luis Gallego va realitzar una comanda inicial de 18 avions al març, inclosos 12 per a British Airways (sis Airbus A350-1000 i sis Boeing 777-9) i sis per a Iberia (sis Airbus A350-900).

D'altra banda, van encarregar 53 avions addicionals: 32 Boeing 787-10 per a British Airways i 21 A330-A330-900 neo que podran ser operats per Aer Lingus, Iberia i Level. D'aquests 53 avions, 35 substituiran avions existents o, en el cas de Level, arrendaments a curt termini, i 18 es destinaran al creixement als principals mercats d'IAG.

Aquests 71 avions es lliuraran entre 2027 i 2033 i per al grup, "constituiran un component clau de la nostra estratègia d'assignació de capital a llarg termini", conclouen.