Iberia ha posat en marxa el servei d'embarcament per reconeixement facial en el Pont Aeri (Madrid-Barcelona), que permet als clients amb la targeta Iberia Plus passar pel filtre de seguretat i la porta d'embarcament sense treure el mòbil o ensenyar la documentació. La companyia ha posat en marxa aquest nou servei assegurant que suposarà una millora per a la puntualitat i l'optimització de les operacions. L'aerolínia espera que, a més, ajudi a millorar la satisfacció dels seus clients. El sistema millora també el concepte de mobilitat, de manera que amb un nombre reduït d'equips es podrà operar una gran quantitat de vols i destins diferents. A més, el sistema permetrà millorar les capacitats de detecció de la personalitat de l'usuari. En l'actualitat, Iberia a través del Pont Aeri opera fins a 14 vols diaris per sentit de dilluns a divendres, i fins a 9 per sentit durant el cap de setmana. La companyia destaca que és "la ruta més emblemàtica, que precisament compleix aquest any el seu 50 aniversari".

L'embarcament per reconeixement facial no afecta els grups d'embarcament, que mantindran el seu ordre habitual. En arribar a la porta, cada client elegirà si prefereix l'accés convencional amb targeta d'embarcament o la porta biomètrica, sempre que s'hagi donat d'alta i associat la seva targeta d'embarcament. Actualment, l'embarcament biomètric està disponible per als mòbils amb sistema operatiu iOS i, pròximament, també podrà realitzar-se als telèfons Android.

Per utilitzar aquest servei, prèviament, els viatgers s'han de donar d'alta en un registre a l'àrea privada de l'app de Iberia i realitzar els següents passos: introduir les dades personals, realitzar una foto del DNI, escanejar el xip del document i fer una foto de la cara a través del telèfon mòbil. Aquest procés es realitza una sola vegada i després, per a cada viatge que el client realitzi, únicament ha d'associar la seva targeta d'embarcament al perfil biomètric. També és possible completar el procés d'alta als quioscos de l'aeroport o en l'aplicació de Aena. No obstant això, els clients hauran de portar la seva documentació a mà per si li és requerida en algun moment.

A Barajas i El Prat

A l'aeroport d'Adolfo Suárez Madrid-Barajas, Iberia disposa de sis portes d'embarcament amb reconeixement facial. A més, compta amb 2 quioscos en l'àrea de facturació (Pont Aeri i Business) i quatre portes biomètriques al filtre de seguretat: dos en l'accés principal, una en Pont Aeri i una en el 'Fast Track'. Per la seva part, a l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat l'aerolínia té una porta d'embarcament biomètric, dues portes al filtre de seguretat i un quiosc a la zona de facturació.

Iberia va iniciar les proves pilot del servei de reconeixement facial a finals de 2019, a la Terminal 4 de l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas. El projecte es va realitzar en col·laboració amb l'empresa IECISA, per a les solucions de Digital OnBoarding, d'One ID i els quioscos de registre necessaris; l'empresa sueca Gunnebo, que ha instal·lat les portes automàtiques equipades amb càmeres intel·ligents del control de Seguretat, Fast Track i portes d'embarcament, i Thales, amb el seu motor de biometria LFIS que integra les dades processades pels sistemes de Aena amb els requisits d'identificació per a l'accés als avions.

Vueling, també

Dins del grup IAG, Iberia no és l'única companyia en disposar d'aquest servei. L'aerolínia de baix cost Vueling també l'ha posat en marxa. En el seu cas, es va començar a testejar el sistema fa aproximadament un any, i es va fer la instal·lació a finals de 2023. El sistema s'ha col·locat als aeroports de Barcelona, Madrid, Palma de Mallorca, Menorca i Eivissa, i a les Canàries.