Iberia arrenca la temporada d'estiu, que s'estén des del 25 de març i fins al 28 d'octubre, amb l'objectiu de créixer als seus tres mercats i superar les xifres de 2019. En concret, en el llarg radi -que inclou Amèrica Llatina i els Estats Units-, a Europa i Espanya, on recuperarà tota la seva oferta de vols prepandèmia i, fins i tot, programarà més operacions.

Al nostre país, l'aerolínia realitzarà la seva aposta més important en el pont aeri entre Madrid i Barcelona, que aquest estiu comptarà amb 172 vols, o el que és el mateix, 86 freqüències d'anada i tornada. Això suposa 22 vols més que l'estiu passat i la mateixa capacitat que oferia abans de la pandèmia. Des d'Iberia expliquen que és la seva principal ruta domèstica i en la temporada d'hivern han ofert prop de 700.000 seients, una xifra que ja és lleugerament superior a la de 2019, sobretot, per l'operació amb els nous Airbus A320neo.

En la temporada d'hivern 22/23 van recuperar les 86 freqüències setmanals que oferien abans de la pandèmia i els dimecres (que és el dia amb més tràfic corporatiu) arriben fins a 15 vols diaris per sentit amb horaris que cobreixen totes les possibles franges. Després de consolidar la seva aposta, l'aerolínia vol estendre ara aquesta oferta a la temporada d'estiu.

Abans de la pandèmia, recorden, Iberia comptava amb una quota de mercat (capacitat) del segment aeri (la quota de mercat més important al corredor Madrid-Barcelona la té el tren) del 60% en aquesta ruta i en aquesta temporada d'hivern 22/23 l'han incrementat fins a prop del 65%.

La directora comercial, de xarxa i aliances en Iberia, Mª Jesús López-Solás, destaca en una nota que aquest increment de capacitat posa de manifest que Madrid-Barcelona és la ruta domèstica més important per a l'aerolínia, a la qual dediquen més recursos, en la qual operen un major nombre de freqüències i que a més, és el principal corredor de tràfic corporatiu a Espanya.

"Iberia ha demostrat la seva resistència i la seva capacitat de donar batalla en un corredor molt disputat amb el tren i en el que, des que es va iniciar la pandèmia, han entrat, fins i tot, tres nous competidors en el segment del baix cost de l'alta velocitat" afegeix.

La companyia creu que han aconseguit "un bon mix" de tràfic corporatiu i de connexió en la seva ruta Madrid-Barcelona, que li ha permès anar incrementant freqüències i recuperar el servei anterior a la pandèmia. De fet, en els últims mesos, els nivells d'ocupació d'aquests vols s'han situat ja per sobre del 80%, una xifra que s'apropa a les registrades abans de la pandèmia.

De cara a la temporada d'estiu, els creixements més significatius (després de Madrid-Barcelona) corresponen a Bilbao, que explicarà amb fins a 38 freqüències setmanals -sis més que l'estiu passat; A Coruña, que tindrà fins a 31 freqüències setmanals -cinc més que en 2022; i Santander, que aquest estiu passa de tres a quatre vols diaris.

A Europa, Iberia reprendrà totes les seves rutes estivals, com Bergen, el juliol i l'agost amb dues freqüències setmanals; i a Itàlia, Catània, de juny a setembre o Olbia, des de finals de juny fins al setembre. A Croàcia, oferirà dos vols diaris l'agost a Dubrovnik i un a Split i Zagreb. A Grècia, a més d'Atenes, se sumaran Corfu, Mykonos i Santorini, des de finals de juny i fins al setembre.

Mentre que a Portugal, a les rutes que Iberia ja ofereix durant tot l'any a Lisboa, Porto i Funchal, se suma a l'estiu Faro, de juny a setembre i operada per Air Nostrum. I en la resta de la xarxa de curt i mig radi, els increments més importants es produiran a Düsseldorf, Estocolm, Milà, Roma, Venècia, Bordeus i Nantes.

En el llarg radi, Iberia posa el focus a Amèrica Llatina i els Estats Units. L'aerolínia ha programat augments de capacitat als seus mercats més estratègics en aquesta regió, desplegarà campanyes de màrqueting i altres accions de comunicació, relacions públiques i patrocini per incrementar el seu reconeixement de marca als 16 països llatinoamericans on vola.

"Llatinoamèrica i Carib sempre han estat en el centre de la nostra estratègia, però aquest any anirem més enllà per tenir més presència en mercats com l'Argentina, Colòmbia, Mèxic i el Perú, enfortir el nostre lideratge i defensar la posició de l'aeroport de Madrid com a pont entre ambdues regions", afegeix López-Solás.

Als Estats Units, Iberia recuperarà les seves rutes d'estiu amb Washington i San Francisco. Però a més, creixerà a Dallas, Nova York, Miami, Chicago, Boston o Los Angeles. En total, ha programat a prop d'un 15% més de vols amb els EUA que el 2022: fins a 124 vols setmanals entre Espanya i vuit destinacions als Estats Units.

Així mateix, llançarà una ofensiva a Amèrica Llatina amb uns 280 vols setmanals a 18 destinacions a 16 països. Principalment, creixerà a Bogotà, ja que Colòmbia està sent un dels mercats estrella de Iberia. Però també a Buenos Aires, Lima, Mèxic, Quito, Montevideo, Santiago de Xile o Rio de Janeiro. A Amèrica Central, augmentarà vols a Guatemala-El Salvador, San José de Costa Rica i Panamà. I al Carib, a la l'Havana, Santo Domingo i Puerto Rico.