El consell d'administració de Mango ha aprovat l'entrada en l'accionariat de la marca tèxtil del seu actual conseller delegat, Toni Ruiz, amb un 5% del capital. Amb aquesta operació, que s'ha realitzat aquest mes de desembre, Toni Ruiz es converteix en el primer accionista fora de la família Andic, propietària i fundadora de la marca. Segons un comunicat de la firma, l'adquisició del paquet accionarial s'ha estructurat mitjançant una ampliació de capital de Mango -de la qual no ha transcendit el valor- i "reforça el missatge de governança en línia amb les pràctiques habituals de retribució en companyies globals líders al seu sector". L'entrada de Ruiz en l'accionariat "és un reconeixement a la seva destacada gestió al capdavant de la companyia en els últims anys, que s'ha traduït en uns excel·lents resultats, però, sobretot, representa el meu convenciment que la seva visió contribuirà a la continuïtat, solidesa i creixement de Mango en el futur," segons ha dit Isak Andic, el seu fundador.

En la mateixa línia, la companyia reforçarà el 2024 el seu govern corporatiu amb l'ampliació del seu consell d'administració que, a partir del març que ve, augmentarà la seva composició de quatre a nou membres. El nou consell d'administració de Mango estarà format per Isak Andic, president no executiu; Toni Ruiz, conseller delegat; Jonathan Andic, Daniel López i Margarita Salvans, com consellers executius; i quatre consellers independents: Jordi Canals, professor i president del Center for Corporate Governance de l'IESE Business School; Jorge Lucaya, soci fundador d'AZ Capital; Jordi Constans, conseller i exconseller de diverses empreses nacionals i internacionals; i Marc Puig, president i conseller delegat de Puig. A més, nomenarà a la directora financera del grup, Margarita Salvans, com a nova consellera executiva.

L'empresa, que presentarà al març el seu pla estratègic 2024-2026 amb l'objectiu d'impulsar les vendes "mitjançant una gran expansió" del seu parc de botigues i el creixement de tots els seus canals, amb una previsió de rècord històric de vendes aquest 2023, superior als 3.000 milions d'euros, amb prop de 2.700 punts de venda a tot el món. El full de ruta que està dissenyant el grup implica obrir prop de 500 botigues fins a 2026, centrant els seus esforços en mercats clau com els Estats Units, Espanya, França, Itàlia, Regne Unit, Índia o Canadà. Les previsions per a aquest any estan en línia amb el resultat de l'exercici precedent, en el qual es va obtenir un rècord de vendes de 2.688 milions d'euros de 2022. La millora de 2023 suposa "un creixement a doble dígit i la senda positiva a tots els seus canals, incloent-hi el canal online", segons la companyia.