La catalana Puig bat tots els seus rècords. L'empresa familiar de perfumeria i moda ha tancat el 2022 amb uns ingressos nets de 3.620 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 40% respecte a 2021. El benefici net de la firma ha crescut un 71%, fins als 400 milions d'euros i l'EBITDA ha estat de 638 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement del 27% respecte a 2021.

El pla trianual de Puig apuntava a unes vendes de 3.000 milions d'euros el 2023 i de 4.500 milions el 2025. Tanmateix, la companyia ha superat el seu objectiu un any abans, duplicant així el 2022 els resultats de 2020. Durant el 2022, la multinacional va adquirir una participació majoritària de la firma de luxe Byredo i va incorporar les marques Kama Ayurveda i Lotus del Sud. Amb la suma d'aquestes marques, l'empresa frega els 10.000 treballadors. 

Durant la presentació dels resultats 2022 a L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), el president executiu de la companyia, Marc Puig, ha qualificat els números com a "extraordinaris". En aquest sentit, el directiu ha destacat que, ara com ara, no preveuen més adquisicions, i que per a aquest 2023 preveuen créixer “a doble dígit". 

Per categories, el negoci va créixer un 40% en fragàncies i moda, fins als 2.665 milions d'euros. El segment de maquillatge va créixer un 52% durant el 2022, fins als 626 milions d'euros; mentre que la dermocosmètica va superar un 20% en comparació a l'any anterior, fins als 328 milions d'euros. De les tres línies de negoci, el maquillatge ha estat la categoria que més ha crescut, amb Charlotte Tilbury i Carolina Herrera al capdavant.

La presència de Puig al món

La firma catalana va créixer per sobre del 30% en ingressos nets respecte a l'exercici anterior a totes les regions, si bé el continent americà va ser el que va registrar el creixement més important, un 56% més que l'any anterior. Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica (EMEA) representen el 54% dels ingressos de la companyia perfumera, amb el Regne Unit, Espanya, França, Alemanya i Itàlia com a països líders per al negoci. Respecte a la resta de regions, Amèrica representa el 36%, impulsat principalment pels Estats Units, i els països asiàtics copen la resta dels ingressos (10%) de la firma capitanejada per Marc Puig.

A més, al llarg de 2022, l'empresa va crear una nova estructura a Miami, principalment enfocada a la gestió del negoci travel retail al continent americà, que va entrar en funcionament el gener de 2023 i amb l'objectiu de reforçar la presència de la marca al seu principal mercat.

Pel que fa als canals, Puig incrementa el 2022 els seus ingressos nets en vendes digitals un 23%, assolint una de cada quatre vendes de la companyia, mentre que el retail va créixer un 72%, sent la part més important respecte a les vendes de l'empresa barcelonina.