Mango, una de les principals marques de moda d'Europa i catalana, reforça la seva presència als Estats Units amb la seva arribada a l'estat de Califòrnia. Després d'obrir-ne dues a Texas i Geòrgia a principis d'agost, la companyia avança amb el seu pla d'expansió al país obrint-se per primera vegada al comtat de Los Àngeles. Mango inaugura un punt de venda de 400 metres quadrats a Los Cerritos Center, situat entre Los Angeles i Orange County. La companyia també ha obert una botiga de 460 metres quadrats al Glendale Galleria Mall, un centre comercial de tres plantes al costat. Ambdues botigues ofereixen exclusivament la línia Woman i presenten el concepte de botiga d'inspiració mediterrània, New Med.

Aquest nou espai concep la botiga Mango com una llar mediterrània amb diferents estances amb predomini de tons càlids i colors neutres: "Després de l'excel·lent acollida de Mango a Nova York i Miami i la recent arribada a Texas i Geòrgia, estem molt emocionats de portar l'experiència de marca físicament per primera vegada a Califòrnia com a part del nostre ambiciós pla de desenvolupament per als mesos vinents als Estats Units, un dels nostres mercats clau en els anys vinents", afirma el director d'Expansió i Franquícies de Mango, Daniel López. Les noves botigues formen part del pla d'expansió de Mango als Estats Units, un dels mercats clau de la companyia en els anys vinents. La companyia té previst obrir uns 15 nous punts de venda el 2023, especialment a l'oest i el sud d'Amèrica. 

Quatre botigues per aquesta tardor

En els pròxims mesos, Mango continuarà augmentant la seva presència a Califòrnia amb l'obertura de quatre botigues addicionals: una al centre comercial Fashion Valley (San Diego) i tres a la ciutat de Los Àngeles: Brea Mall, Victoria Gardens i Beverly Center, situats a Beverly Hills l'exclusiu barri de les estrelles de Hollywood. Recentment, l'empresa s'ha llançat a Texas amb una botiga amb una superfície de venda de més de 350 metres quadrats i estoc de la línia Woman situada al Memorial City Mall de Houston. L'expansió a Texas inclou l'obertura de botigues en altres centres comercials de l'estat, com ara The Shops at La Cantera (San Antonio), North Star Mall (San Antonio), Galleria Dallas (Dallas), La Plaza Mall (McAllen), Stonebriar. Center (Frisco) i Baybrook Mall (Houston).

Mango va iniciar l'any passat el seu pla d'expansió als Estats Units amb l'objectiu d'obrir aproximadament 30 noves botigues en tres anys per arribar a un total de 40 botigues el 2024, combinant la seva presència als principals centres comercials amb botigues autònomes. La companyia vol que el país es converteixi en un dels cinc mercats principals del grup en termes de facturació gràcies a l'augment del seu nombre de botigues físiques, així com a l'impuls de les seves vendes en línia a mango.com i als marketplaces.

27 anys des de la seva primera arribada als Estats Units

El punt de partida del pla d'expansió va ser l'obertura de la botiga insígnia Mango situada al número 711 de la Cinquena Avinguda de Nova York, un dels carrers comercials més exclusius del món. La botiga, amb una superfície de venda de 2.100 metres quadrats amb els seus productes de les línies Woman, Man i Kids, està situada a l'edifici Grande Dame d'aquesta emblemàtica avinguda de Nova York, en un edifici històric de finals dels anys 20 que abans acollia grans empreses com ara NBC, Columbia Pictures i Coca-Cola. Durant la primera fase del seu pla d'expansió als Estats Units, Mango va ampliar la seva presència a la ciutat de Nova York (tant a Manhattan com als voltants). Després de l'obertura de la botiga a la Cinquena Avinguda, a finals de l'any passat la companyia es va centrar a augmentar la seva presència a l'estat de Florida, amb l'obertura de dues botigues a Miami i una a Orlando. 

Mango és present als Estats Units des del 2006. La companyia va reforçar la seva aposta pel mercat americà a finals del 2017 amb la reforma de la botiga SoHo i amb l'acord amb Macy's el 2019 per accelerar el creixement online de la firma al país. Mango va tancar el 2022 amb 10 botigues als Estats Units, on també opera a través del seu lloc web Mango.com i dels llocs web de Nordstrom i Macy's.

Sense que la companyia confirmi si el pla va relacionat amb Rússia, aquest repunt de botigues als Estats Units arriba a posteriori del tancament del mercat que operava amb Rússia, a conseqüència de la guerra d'Ucraïna. La companyia va decidir el passat 2022, cedir tot el seu negoci de venda directa a Rússia i les 55 botigues pròpies amb què venia operant de manera directa en aquest mercat, a un conjunt de diversos socis locals. Una operació que s'ha materialitzat amb la cessió d'uns establiments que han passat a operar en règim de franquícies, sumant-se així als 65 punts de venda d'aquestes mateixes característiques amb què operava a Rússia l'espanyola Mango Grup que d'aquesta manera, i després de 23 anys present al país des del seu desembarcament el 1999, deixa de comptar amb presència pròpia, inclòs al canal online, per passar únicament i exclusivament a operar a través del model de botigues franquiciades, amb una xarxa de 88 punts de venda.