Spotify apuja tarifes. La multinacional sueca ha anunciat un increment en el preu de la subscripció Prèmium a partir de setembre que també afectarà els usuaris d'Espanya, que hauran de pagar un euro més al mes per accedir a les mateixes prestacions. Els usuaris de Spotify Premium individual fora dels Estats Units veuran que a partir del mes vinent la tarifa que pagaran per accedir als beneficis s'haurà incrementat lleugerament.
Aquest repunt del preu respon a la intenció de la companyia sueca de "continuar innovant" en els seus productes i serveis per oferir als usuaris "la millor experiència", tal com ha informat la companyia. Així, aquest canvi afectarà usuaris d'alguns mercats d'Europa, el sud d'Àsia, el Pròxim Orient, l'Àfrica, Llatinoamèrica i la regió Àsia-Pacífic, que rebran un correu a tall de notificació.
El nou preu Prèmium Individual ja està actualitzat a la seva pàgina web, on indica que passarà a costar 11,99 euros al mes, davant els 10,99 euros que costaven fins ara. Prèmium permet utilitzar el servei de música en streaming sense anuncis i també permet descarregar continguts per escoltar-los sense connexió a internet. Aquesta funcionalitat també dona l'opció a modificar l'ordre d'escolta, organitzar la cua de reproducció, així com accedir a la qualitat alta d'àudio i l'escolta grupal en temps real.
De moment, la resta de plans segueixen igual. El Pla Familiar costarà 20,99 euros al mes, el Pla Duo costarà 16,99 euros mensuals, mentre que la subscripció per a estudiants es queda en 6,49 euros al mes.
Spotify perd 86 milions en el segon trimestre
Aquest anunci es duu a terme pocs dies després que la plataforma de música en streaming registrés pèrdues de 86 milions d'euros al tancament del segon trimestre de 2025, davant el benefici net atribuït de 274 milions comptabilitzat en el mateix període de l'any anterior, segons va informar l'empresa, que va ampliar en 1.000 milions de dòlars (857 milions d'euros) el pla de recompra d'accions autoritzat.
El resultat de Spotify entre abril i juny reflecteix un impacte advers de 447 milions d'euros pels costos financers, davant els 72 milions d'euros comptabilitzats en el segon trimestre del passat exercici.
La multinacional escandinava va destacar en la presentació dels resultats trimestrals l'impacte relacionat amb fluctuacions desfavorables del tipus de canvi, així com els costos més grans associats al personal i serveis relacionats, professionals i de màrqueting, i més càrregues socials respecte del previst a causa de l'apreciació del preu de l'acció durant el trimestre.
Del seu costat, la xifra de negoci de Spotify en el segon trimestre va assolir els 4.193 milions d'euros, un 10% més que un any abans, mentre els costos associats als ingressos, derivats en gran manera dels drets d'autor que Spotify ha de pagar a artistes i discogràfiques, van augmentar un 6,6% interanual, fins als 2.873 milions d'euros.