Grupo Saona apunta alt. La companyia hotelera valenciana preveu assolir els 100 restaurants i els 100 milions de facturació el 2025. L'empresa compta amb 50 locals a Espanya, amb 13 noves obertures el 2022 a Barcelona, València, Castelló, Madrid, Sevilla, Saragossa, Badalona, Alacant, Sabadell i Múrcia i calcula multiplicar per dos la xifra en tres anys.

El 2022 el grup va tancar superant els 53 milions d'euros de facturació, un 73% més que el 2021, i en el seu full de ruta està aconseguir els 100 milions el 2025. "Tenim un concepte reeixit, amb una relació qualitat-preu imbatible, i un enorme potencial de creixement", afirma Eduardo Céspedes, CEO del Grup Saona.

"Estem treballant en una sòlida estratègia de posicionament de marca en l'àmbit nacional per poder portar el nostre amor pel Mediterrani cada racó d'Espanya. Fa un últim any que estem creixent en volum, però també potenciant aspectes com la digitalització de processos, el reforç de l'estructura interna (amb promocions internes i captació de talent extern) i nous projectes de responsabilitat social corporativa, meta que recolza un model de negoci socialment responsable i respectuós amb el medi ambient, amb les persones i amb el desenvolupament sostenible", afegeix.

Restaurants franquiciats

El 2021 el grup va tancar l'any amb uns ingressos de 30 milions d'euros, gairebé duplicant els de 2020 (16 milions d'euros) i va superar en més d'un 55% els de 2019 (19 milions d'euros). Per accelerar el seu creixement, Saona ha apostat per franquiciar per primera vegada els seus locals a través d'acords amb grups de restauració especialitzats i amb coneixement del sector que s'encarregaran de la seva expansió per regions.

"Tenim una proposta de valor mediterrània molt potent, tant en producte, com en decoració i servei, i un concepte de menú a preu tancat molt assequible, i tot això ens ha diferenciat clarament. Hem creat un model de negoci que ens permet poder exportar el nostre saber fer a socis estratègics que poden gestionar els restaurants Saona a determinats territoris, mantenint el servei i la qualitat que ens caracteritza," assegura Céspedes.

Canvis a la cúpula directiva

Més enllà de l'expansió, el grup Saona ha enfortit la seva cúpula directiva. La firma valenciana ha dotat l'àrea d'operacions d'una nova estructura formada per un parell de direccions regionals. "Aquest canvi permetrà al grup de restauració ser més àgil a l'hora d'executar els seus objectius d'expansió al mercat nacional, organitzant-se per àrees geogràfiques, optimitzar l'eficiència operativa i de gestió, i reforçar la seva proposta de valor", expliquen des de l'empresa. ​Per altre, Grup Saona ha incorporat a Pablo Plasencia com a director de formació i excel·lència operacional i franquícies, que s'uneix als últims fitxatges de Mario De La Peña com a director d'expansió i desenvolupament, i de Fernanda López Campos com a directora de màrqueting i projectes digitals. "Aquests moviments estratègics tenen per objectiu reforçar i potenciar el negoci de la companyia i la seva evolució".

"El 2023 és un any molt important per a nosaltres, en el que apostem per un creixement sostingut, però continuat en tota la geografia nacional. Per això, l'enfortiment de la nostra estructura ens ajudarà a impulsar encara més el nostre model negoci que, a més i per primera vegada, franquiciarem juntament amb grups de restauració amb gran bagatge al sector". Céspedes afegeix que "l'objectiu és portar el concepte Saona al màxim nombre de ciutats possible perquè cada vegada més persones puguin gaudir de la nostra proposta gastronòmica, honesta i a un preu assequible", argumenta Céspedes.

Investigació, desenvolupament i innovació

Respecte a la inversió, l'últim any l'empresa ha destinat més d'un milió d'euros tant al desenvolupament del seu departament de I+D+I (Investigació, Desenvolupament i Innovació), com en el seu pla de digitalització, buscant amb això l'excel·lència operativa. "Sens dubte, la innovació, la millora constant de processos i plats i la digitalització de la nostra operació, són elements clau de l'èxit actual de la companyia i del seu creixement sostingut, motiu pel qual els esmentats factors continuaran sent el focus estratègic de la nostra inversió durant els anys vinents", acaba el CEO del grup valencià.

El Grup Saona, creat per Gonzalo Calvo el 2013, és una companyia participada per la firma d'inversió Miura Partners. Actualment, és un dels grups de restauració amb més creixement al mercat nacional, desenvolupant el seu negoci en regions del país com Madrid, Catalunya, Comunitat Valenciana, Aragó, Castella la Mancha i Andalusia. El negoci compta amb més de 1.200 empleats i ofereix més de 15.000 dinars i sopars al dia.