El fabricant britànic de motors per a la indústria aeroespacial Rolls-Royce planeja la supressió d'entre 2.000 i 2.500 llocs de treball a tot el món, la qual cosa suposarà la reducció d'entre el 4,7% i el 6% de la seva actual plantilla, formada per 42.000 treballadors. L'objectiu de la multinacional és implementar una organització "més senzilla" que permetrà eliminar duplicitats i generarà eficiències de costos.
La companyia, amb seu a Derby (al nord d'Anglaterra), va resultar molt afectada per la pandèmia del coronavirus després que les aerolínies es veiessin obligades a suspendre vols. En aquest sentit, Rolls-Royce ha defensat que aquesta nova estructura "crearà un negoci més àgil" i "competitiu" que ajudarà Rolls-Royce a desenvolupar capacitats millorades en àrees clau com adquisicions i gestió de la cadena de subministrament, "garantint que siguin tan sòlides com l'excel·lència tècnica i d'enginyeria de l'empresa".
Pla de reestructuració a Rolls-Royce
Dins del pla de reestructuració, l'àrea d'Engineering Technology & Safety s'unirà com un sol equip en tot el grup, responsable de la seguretat del producte, els estàndards d'enginyeria i els processos, sota la direcció de Simon Burr, actualment director de desenvolupament de productes i tecnologia de Civil Aerospace, que s'unirà a l'equip executiu amb efecte immediat, mentre que Grazia Vittadini, directora de tecnologia, deixarà l'empresa l'abril de l'any que ve.
Així mateix, les propostes inclouen la creació d'una nova organització de gestió de proveïdors i adquisicions a tota l'empresa per recolzar la consolidació de la despesa del grup, aprofitar l'escala i desenvolupar estàndards consistents.
Del seu costat, funcions com Finances, Assessoria General i Personal, també es reuniran a Rolls-Royce, estandarditzant l'activitat i "oferint suport compartit per capturar sinergies i economies d'escala amb l'objectiu d'aconseguir una efectivitat més gran". D'aquesta manera, a més de generar estalvis, un enfocament més gran en aquestes àrees clau conduirà a millores en el servei al client, reduint els retards a la cadena de subministrament, ha explicat l'empresa.
"El rendiment de l'empresa era insostenible"
Aquesta és la primera gran mesura que ha pres el nou conseller delegat del fabricant, Tufan Erginbilgic, qui en assumir al gener el càrrec va comunicar al personal que el rendiment de Rolls-Royce era "insostenible". "Estem construint una Rolls-Royce preparada per al futur. Això significa una organització més racionalitzada i eficient que compleixi amb els nostres clients, socis i accionistes," ha apuntat Erginbilgic.
"El nostre negoci està atapeït de gent compromesa i talentosa i crec que aquests canvis ens permetran desenvolupar una capacitat més gran en àrees que són clau per al nostre èxit a llarg termini". "Aquest és un altre pas en el nostre viatge de transformació de diversos anys per construir una Rolls-Royce d'alt rendiment, competitiva, resilient i en creixement", ha puntualitzat.