Després d'un estiu de rècord, en passatgers i preus (que ha superat fins i tot el de 2019) la temporada alta del sector aeri arriba a la seva fi i les aerolínies proven d'animar la compra de bitllets d'avió tirant els preus. Així, Ryanair, Binter, Iberia i Air Europa han estat algunes de les companyies que han anunciat promocions i ofertes durant els primers dies de setembre per volar durant els mesos d'hivern.

Les aerolínies ja estan totalment recuperades de la pandèmia, algunes fins i tot han superat les xifres prèvies a la covid. És el cas de Ryanair, que ha donat a conèixer en els últims dies que el mes d'agost passat va transportar 18,9 milions de passatgers per Europa, un 11% més que en el mateix mes de l'any passat i una xifra històrica, mai assolida per la irlandesa.

Però s'apropa la temporada baixa, que per al sector aeri va d'octubre a març, i les companyies aèries han decidit treure l'artilleria pesant. Ryanair, de fet, s'avançava a totes les altres i va llançar una de les seves característiques "ofertes llampec" dijous passat 31 d'agost, quan va posar a la venda, durant 24 hores, uns 950.000 seients per a més de 780 rutes per menys de 20 euros. Ara manté una oferta similar en la qual ven vols per menys de 30 euros per viatjar a l'hivern.

Air Europa seguia els seus passos i anunciava només uns dies després que tornava a activar la seva campanya 'Estafi to Fly' amb vols des de 25 euros si el destí és domèstica i des de 29 euros per als europeus. Els bitllets que s'adquireixen amb aquesta promoció, expliquen, són per volar des del 17 de setembre i fins al 14 de març de 2024, els mesos de menor activitat. Així mateix, l'aerolínia també prova de promocionar els seus vols als Estats Units, el Carib, Amèrica Central i Sud-amèrica, amb preus inferiors als 200 euros.

Per la seva part, Iberia ha estrenat setembre amb la seva tradicional campanya de preus "Vola, vola" on ofereix bitllets entre diferents ciutats d'Espanya a partir de 22 euros per trajecte i a Europa des de 29 euros. L'oferta, que s'estendrà fins al 21 de setembre, també aplica sobre els vols els Estats Units, Amèrica Llatina, Doha i el Caire. En total, 137 destins de tot el món. En el seu cas, els bitllets que s'adquireixin ara amb descompte serviran per volar fins i tot fins al juny de 2024.

Binter ha estat una altra de les companyies que ha llançat descomptes en la tornada a escola. El seu 'Bintazo' permet adquirir bitllets fins al 18 de setembre a destins nacionals a preus reduïts per viatjar entre novembre i gener de 2024 per menys de 25 euros. La promoció també inclou els vols directes que la companyia aèria canària opera a cinc destins europeus (Venècia, Florència, Tolosa, Lilla, Madeira) i un destí de l'Àfrica nord-occidental (Marràqueix), encara que en aquest cas es pot viatjar des de 60 euros.

Les aerolínies continuen guanyant quota de mercat

Precisament aquestes aerolínies són quatre de les cinc que més quota de mercat tenen al nostre país. Segons dades d'Aena, de gener a juny, Ryanair va transportar un total de 28,1 milions de passatgers amb sortida o destí Espanya, sent la companyia líder amb gairebé el 30% del total. La low cost creix a més un 20% respecte al primer semestre de l'any passat i respecte al mateix període de 2019.

Vueling va ser la segona aerolínia amb més passatgers en la primera meitat de l'any. En total van volar amb els seus avions 21,2 milions de persones (el 22% de quota de mercat), el grup Iberia li va seguir amb uns altres 16,1 milions (si s'inclou Iberia Express) el que li atorga gairebé el 17% de quota; Air Europa amb 8,1 milions i el grup Binter amb 4,5 milions. Aquestes últimes concentren el 8,4% i el 4,7% de quota respectivament. I igual com Ryanair, totes elles ja han superat les xifres de passatgers de 2019.