La multinacional de cosmètica Puig ha anunciat aquest dilluns la seva intenció de sortir a Borsa per captar més de 2.500 milions d'euros mitjançant una oferta pública de venda d'accions (OPV) de nova emissió dirigida a inversors qualificats i una altra oferta de venda d'accions ja existents de més import. La firma centenària de cosmètica ha informat que té intenció de sol·licitar l'admissió a cotització de les seves accions en les Borses de Valors de Barcelona, Madrid, Bilbao i València i la seva negociació al mercat continu.

L'oferta consistirà en una OPV d'accions de nova emissió amb l'objectiu de captar aproximadament 1.250 milions d'euros, i una oferta d'accions existents de més import que realitzarà l'accionista majoritari de la societat, Puig, controlada per Exea, la societat patrimonial de la família Puig. Després de l'oferta, la família Puig conservarà una participació majoritària i la gran majoria dels drets de vot de la societat.

Goldman Sachs i JP Morgan SE actuaran com a joint global coordinators i joint bookrunners de l'oferta, mentre que Banc Santander, BofA Securities Europe, BNP Paribas i CaixaBank actuaran com a joint bookrunners. Per la seva part, BBVA i Banc de Sabadell actuaran com a co-lead mànagers i juntament amb els anteriors, constituiran el que Puig ha denominat mànagers en el marc de l'oferta. Puig concedirà a Goldman Sachs, actuant com a agent d'estabilització, una opció de compra, en nom dels mànagers, d'accions de sobreadjudicació de fins al 15% de la mida de l'oferta.

Inversions estratègiques

L'empresa utilitzarà els ingressos nets de la captació de fons per a fins corporatius generals, com el refinançament de les adquisicions de participacions addicionals a Byredo i Charlotte Tilbuty i el finançament de qualsevol inversió estratègica futura i despeses de capital.

El capital social de Puig es compon d'accions de classe A i accions de classe B. Cadascuna de les accions de classe A confereix cinc vots i cadascuna de les accions de classe B confereix un vot. Cada acció de classe B confereix els mateixos drets econòmics que cada acció de classe A.

"Pas decisiu per a la companyia"

"L'anunci d'avui és un pas decisiu en els 110 anys d'història de Puig (...) Creiem que l'equilibri de ser una companyia familiar que alhora està subjecta a la responsabilitat del mercat ens permetrà competir millor al mercat internacional de la bellesa durant la pròxima fase de desenvolupament de Puig. A més, creiem que convertir-nos en una companyia cotitzada alinearà la nostra estructura corporativa amb la de les millors companyies familiars del sector de la Bellesa Prèmium a escala mundial, ens ajudarà a atreure i retenir talent i recolzarà l'estratègia de creixement del nostre porfolio i les nostres marques", ha destacat Marc Puig, president executiu de la companyia en el comunicat emès aquest dilluns.

Amb seu a Barcelona, la multinacional opera a 32 països amb 17 Love Brands, entre les quals destaquen, en termes d'ingressos, Rabanne, Charlotte Tilbury i Carolina Herrera. "Gràcies a la nostra estratègia de creació d'un porfolio de marques pròpies, centrant-nos als productes prestige i ampliant el nostre lideratge en fragàncies Niche, maquillatge i dermocosmética, Puig ha registrat de forma constant un creixement sòlid i rendible", ha valorat el directiu.

Benefici net de 465 milions

Amb marques en cartera com Carolina Herrera, Paco Rabanne, Nina Ricci o Jean Paul Gaultier, la multinacional de fragàncies i moda Puig va tancar el 2023 amb rècord de vendes de 4.304 milions, un 19% més que el 2022, i va elevar el benefici net fins a 465 milions, un 16% més respecte a l'exercici anterior. La companyia de la família Puig va destacar després de la presentació dels resultats que el creixement va ser global, en concret de dos dígits, en tots els segments (fragàncies i moda, maquillatge, dermocosmética) i àrees geogràfiques (sent la regió Àsia el Pacífic la de més creixement, amb un augment del 26%) en les quals és present la marca catalana, amb una millor evolució "que el conjunt del sector".

Tot això va donar com a resultat que assolís un resultat operatiu (ebitda) de 849 milions d'euros, un 33% més respecte a 2022 i un marge d'ebitda del 20%.