Puig és una empresa familiar catalana de tercera generació dedicada a la moda, la cosmètica i les fragàncies. Amb seu a Barcelona, la multinacional comercialitza els seus productes a 150 països i té presència directa en més de 25. Amb més de 9.000 empleats en l'àmbit mundial, Puig compta amb cinc plantes de producció i el seu primer mercat és els Estats Units, seguit del Regne Unit i Espanya.

El negoci perfumer, fundat el 1914 a Barcelona de la mà d'Antonio Puig Castelló, va comprar a mitjans de 2022 la sueca Byredo, engrossint així la seva cartera, i, encara que gran part de la facturació del grup ve de les fragàncies, l'adquisició de la britànica Charlotte Tilbury durant la pandèmia va fer incrementar les seves vendes en el vertical de cosmètica.

Puig opera sota les marques Carolina Herrera o Paco Rabanne, al sector de la moda és accionista majoritari de Jean-Paul Gaultier i en perfums opera sota la llicència de Comme des Garçons, entre d'altres. En total, la multinacional suma pràcticament una vintena de marques entre fashion i beauty i compta amb la llicència de múltiples firmes més.

Marc Puig, president executiu de Puig | Europa Press

Marc Puig, president executiu de Puig | Europa Press

Les marques de moda de Puig

Carolina Herrera: A través de Puig, Carolina Herrera treu perfums anualment de les seves col·leccions. En total, la firma ha creat una seixantena de fragàncies, sent Carolina Herrera el seu principal producte, llançat al mercat el 1988. L'última fragància que ha comercialitzat ha estat Bad Boy Cobalt Parfum Electrique i va ser durant l'any passat.

Paco Rabanne: Paco Rabanne és conegut per les seves creacions tèxtils i per la seva marca de perfums. El 1969 va col·laborar per primera vegada amb el grup Puig amb el llançament de la colònia Calandre. Va ser quatre anys més tard quan va llançar el seu primer perfum masculí i des d'aleshores no ha deixat de col·laborar amb la multinacional catalana.

Jean-Paul Gaultier: La companyia compta amb una línia de fragàncies i la primera que va treure va ser Classique, introduïda el 1993. Dos anys més tard va oferir un producte per a homes i ambdós van ser un èxit. Tots els perfums de Jean-Paul Gaultier estan produïts sota la llicència Beaute Prestige Internacional.

Nina Ricci: La casa d'alta costura fundada a París el 1932 va crear una divisió interna de perfums el 1941. El més famós de Nina Ricci és L'Air du Temps, creat el 1948 a França, encara que la firma suma fragàncies clàssiques com Farouche, Capricci, Fleur de Fleurs i Eau de Fleurs.

A més, la multinacional també compta amb ensenyes com Dries Van Noten, Christian Louboutin, L'Artisan Parfumeur, Penthaligon's, Byredo, Charlotte Tilbury, Uriage, Apivita, Comme des Garçons parfums, Kama Ayurveda i Loto del Sud.

Les marques 'beauty' de Puig

La firma familiar suma a la seva cartera fragàncies internacionals com Prada Parfums, Antonio Banderas, Benetton i Shakira; fragàncies regionals com Agua Brava, Quorum, Adolfo Domínguez, Agatha Ruiz de la Prada i Pacha; fragàncies locals com Azur, Lavanda Añeja, Royal Regiment, Victorio & Lucchino, Aitana, David Bustamante, Don Algodón, Paula Echevarría, Rapsodia i Springfield i firmes com Heno de Pravia i Lavanda Puig.