Amrest Holding continua la seva expansió a Espanya. El grup propietari de La Tagliatella i franquiciat de marques com Burger King i KFC suma nous establiments a la seva xarxa de restaurants repartits pel territori. En els últims dotze mesos, la companyia ha sumat 17 nous punts de venda a l'Estat. Després de sortir de pèrdues i completar la venda del seu negoci a Rússia, la multinacional es reforça als seus principals mercats.
El grup cotitzat té presència a 21 països i opera 8 marques, tant de la seva propietat (La Tagliatella, Blue Frog, Sushi Shop, Bacoa) com franquiciades (Burger King, KFC, Pizza Hut, Starbucks). En total, són 2.143 restaurants els que facturen per a la companyia multimarca a tot el món. El creixement de l'últim any a Espanya ha estat exponencial i, segons l'últim informe de resultats presentat per la companyia, en l'actualitat compta amb 350 restaurants, davant els 333 que va registrar el setembre de 2022.
Un impuls aconseguit gràcies a l'expansió de Kentucky Fried Chicken (KFC). Així, del conjunt de restaurants, la major part operen sota la marca de menjar italià La Tagliatella, assolint els 227, un menys que l'any passat per aquestes dates. En canvi, la segona cadena de menjar del grup amb més presència a l'Estat és KFC, amb un total de 115 restaurants, 20 més que els registrats un any abans. La resta es corresponen a l'asiàtica Sushi Shop (5) i a l'hamburgueseria Bacoa, que ha passat de 5 a 3 restaurants.
Factura 245 milions a l'Estat
La companyia té presència a Polònia, Espanya, França, Alemanya, la República Txeca, Hongria i la Xina, entre d'altres. Per segments, la facturació d'Europa Occidental, on es troba Espanya, va augmentar un 7,7%, fins als 230,9 milions d'euros en el tercer trimestre (juliol-setembre). El grup destaca els avenços més grans a Alemanya, on les vendes es van incrementar un 20,6%, mentre que França va aconseguir els ingressos més modestos, amb un avenç del 3,7%.
Quant a Espanya, el propietari de La Tagliatella va assolir els 86,7 milions d'euros en el tercer trimestre, davant els 80,7 milions del mateix període de l'any anterior. En l'acumulat dels nou primers mesos de l'any, la xifra s'eleva fins als 245,8 milions d'euros, 26,5 milions més. Respecte a la rendibilitat, l'EBITDA del grup en aquesta regió d'Europa se situa en els 34,2 milions d'euros, la qual cosa suposa un 23,1% més que en el mateix trimestre de 2022.
Aquesta xifra suposa un marge EBITDA del 14,8%, 1,8 punts percentuals superior a fa un any. "La millora en marges torna a ser generalitzada, no obstant això, destaquen els nivells assolits a Alemanya i Espanya", destaca el grup al seu informe trimestral. El nombre de restaurants a la regió ascendeix a 915 al tancament del tercer trimestre, amb l'obertura de 9 establiments i el tancament de 2. El que implica 20 noves obertures durant el present exercici i el tancament de 25, dels quals 17 es van concentrar a França.
Deixa enrere les pèrdues i guanya 50,7 milions
El bon avenç de les vendes del grup i l'efecte positiu que va generar la venda del negoci a Rússia per 100 milions d'euros al grup Smart Service Nord, ha fet millorar els resultats operatius del grup. Si bé ja va sortir de pèrdues en la primera meitat de 2023, ha continuat augmentant beneficis fins a obtenir 50,7 milions d'euros a tancament de setembre.
En aquest sentit, la companyia ha registrat un augment de l'11,6% en les vendes totals, un 8,8% en restaurants comparables, fins a assolir els 632,8 milions d'euros en el tercer trimestre i superar els 1.800 milions en l'acumulat dels nou primers mesos de l'any. Gràcies a aquests resultats, Amrest ha aconseguit capgirar la situació de pèrdues registrades en el mateix període de l'any passat, que ascendien 1,3 milions d'euros.
Quant a l'EBITDA generat durant el tercer trimestre de l'any, aquest va assolir els 110,9 milions d'euros, un 16,5% més en comparació amb l'any passat, mentre que marge d'EBITDA es va incrementar en un 17,5%. Es tracta del seu pic més alt des que comencés la crisi global de subministraments i de pressions inflacionàries.
D'altra banda, la companyia ha reduït el deute financer net en 1,6 milions d'euros, fins a situar-lo en 379,3 milions d'euros després de realitzar una amortització. D'aquesta manera, Amrest ha aconseguit reduir la ràtio de palanquejament, que se situa ara en 1,8 vegades davant l'1,9 del trimestre anterior.