La companyia Disney vol fer una aposta ferma per consolidar la seva xarxa de parcs temàtics, però també enfortir el negoci dels creuers. Un aspecte que, precisament, va ser la seva principal carta de presentació en el darrer congrés a Barcelona del IOT on, en un stand propi, Disney oferia creuers de tota mena. En aquest cas, coincidint amb la temàtica audiovisual de la cita celebrada a Fira Barcelona, els creuers se centraven a buscar aquells interessats en conèixer la producció de la companyia i aprendre en una mena de 'màster accelerat' tots els aspectes d'aquesta indústria a bord d'un vaixell pel Mediterrani.

Per tot plegat, Disney ha avançat que duplicarà la seva inversió prevista en parcs i negocis de creuers. La companyia va dir en una presentació de valors que gairebé duplicaria la seva inversió prevista fins a uns 60.000 milions de dòlars en 10 anys. Tot i que l'empresa ha estat lluitant amb el canviant panorama dels mitjans i l'entreteniment i també ha intentat rendibilitzar el seu negoci de transmissió en temps real tenint en compte la venda de les seves xarxes de televisió tradicionals, la divisió de parcs temàtics, experiències i productes ha estat un punt brillant que no ha decaigut, excepte l'època de la covid quan, per imperatiu, van haver de tancar els parcs durant el 2020.

El poder dels creuers

La inversió coincideix amb l'anunci de noves rutes de creuers pel 2024. Actualment, s'oferta el Lighthouse Point, un nou refugi a l'illa de Disney Cruise Line que celebra la cultura de les Bahames. O també l'opció de navegar per Europa -per les illes gregues, els paisatges irlandesos o la Riviera francesa-, o fins i tot Alaska o les illes tropicals del Carib. Tots ells s'oferten amb entreteniment de primer nivell i menjars gurmet.

Punxen en l'streaming

Disney ha subratllat els resultats històrics del negoci de parcs i experiències des del 2017 basat en l'augment de la inversió. Aquesta aposta per incrementar la inversió arriba quan Disney està involucrada en demandes amb el governador de Florida, Ron DeSantis, que podrien afectar la proposta d'ampliació de la ubicació d'Orlando en els anys vinents. Malgrat tot, els actius com són els parcs de París o Xangai els compensen. En canvi, és en l'streaming on han trobat la principal pedra a la sabata. Les pèrdues en els seus negocis de vídeo en línia i la caiguda dels subscriptors al seu servei de streaming de Disney + són només alguns dels problemes als quals s'enfronta. Després hi ha l'impacte de la vaga d'actors i escriptors de Hollywood i una disputa de tarifes amb la segona companyia de cable nord-americana més gran, que ha vist que Disney va treure els seus canals, inclòs ESPN, del servei, tallant l'accés a milions d'espectadors. L'empresa d'entreteniment més gran del món està patint un gran trastorn, després d'haver llançat una àmplia campanya de reducció de costos després del retorn del conseller delegat Bob Iger al novembre. Això incloïa 7.000 retallades de llocs de treball i altres reduccions de la despesa. 

El fracàs d'aquesta línia amb l'aposta pels parcs i creuers no és gens casual. El de parcs està consolidat en el temps i el de creuers està agafant més atractiu que les plataformes. I un darrer exemple que Disney + no qualla és la darrera estrena de La Sirenita. Malgrat l'èxit als Estats Units, el potencial d'espectadors que preveien per la Xina ha estat ben diferent. La pel·lícula de Disney ni tan sols ha aconseguit el número 1, quedant cinquena a la classificació de la setmana que es va estrenar el passat mes de maig i recaptant només 2,5 milions de dòlars. Per sobre queden 'Fast & Furious X' per segona setmana consecutiva al número 1, la xinesa 'Godspeed' (quarta setmana a dalt de la llista), 'Guardians de la Galàxia Volum 3' al tercer lloc i l'anime 'Sword Art Online The Movie'.