Nova operació al sector del delivery. La junta directiva de la plataforma nord-americana de repartiment DoorDash ha arribat a un acord amb el consell de Deliveroo sobre els termes per a l'adquisició de la totalitat del capital social de la seva competidora britànica a canvi d'uns 2.900 milions de lliures, uns 3.403 milions d'euros al canvi. Segons les condicions pactades, els accionistes de Deliveroo tindran dret a rebre el pagament de 180 penics --210 cèntims-- en efectiu per cada acció de la companyia en el seu poder, el que representa una prima d'aproximadament el 29% sobre el preu de tancament del passat 24 d'abril, últim dia hàbil abans de l'inici del període d'oferta.

En aquest sentit, DoorDash ha confirmat que els termes financers de l'adquisició "són definitius i no s'incrementaran", encara que la plataforma nord-americana es reserva el dret a augmentar la contraprestació a pagar o a millorar els termes de la mateixa si s'anunciés una possible oferta o la ferma intenció de presentar una oferta per Deliveroo per part d'un tercer.

La nova companyia tindrà presència a 40 països

La companyia sorgida de la potencial fusió entre DoorDash i Deliveroo tindrà presència global a més de 40 països, atenent aproximadament 50 milions d'usuaris actius mensuals. El 2024, ambdues companyies van generar un valor brut de comandes conjuntes d'aproximadament 90.000 milions de dòlars (79.444 milions d'euros).

"Estic summament entusiasmat amb la perspectiva del que DoorDash i Deliveroo podran aconseguir junts. Inclourem més de 40 països amb una població combinada de més de mil milions de persones, la qual cosa ens permetrà brindar a més negocis locals les eines i la tecnologia que necessiten per prosperar", ha declarat després de l'anunci Tony Xu, conseller delegat i cofundador de DoorDash.

"DoorDash i Deliveroo són organitzacions amb idees afins, una visió estratègica compartida i valors alineats. Junts, estarem encara millor posicionats per servir a consumidors, comerços, repartidors i comunitats locals", ha afegit Will Shu, conseller delegat i cofundador de Deliveroo, per a qui el grup ampliat tindrà l'escala per invertir en productes, tecnologia i en la proposta de valor global per al consumidor. "La fusió amb Deliveroo enfortirà la posició de DoorDash com a plataforma global líder al comerç local, la qual cosa permetrà a l'entitat combinada prestar un millor servei a empreses, consumidors i repartidors", ha agregat.

Aposta per l'expansió internacional

Així, la firma nord-americana, que busca expandir-se als mercats internacionals, ha puntualitzat que l'acord milionari és final i la proposta financera no serà incrementada. Deliveroo, fundada el 2013 per Will Shu i Greg Orlowski, treballa amb aproximadament 176.000 restaurants, supermercats i comerços minoristes més populars, amb l'objectiu d'oferir la millor experiència de repartiment a domicili del món, indica l'empresa.

El 24 d'abril de 2025, últim dia hàbil abans de l'inici del període de l'oferta, la capitalització borsària de Deliveroo era de 2.200 milions de lliures (2.574 milions d'euros). DoorDash, per la seva part, és una plataforma comercial present a més de 30 països i, des del seu llançament el 2013, s'ha ampliat per atendre a més de 42 milions d'usuaris.