Moeve ha tancat els primers nou mesos de l'any amb un ebitda de 1.481 milions d'euros, un 19% menys que al mateix període de l'any passat en el primer exercici complet des del canvi de nom de Cepsa a Moeve. El resultat net ha estat de 477 milions fins al setembre, un 1% menys, en un any en què la companyia ha destacat diverses fites vinculades amb la sostenibilitat a què vol lligar el seu futur. L'ebitda o benefici abans d'impostos i amortitzacions ha sigut de 1.192 milions, un 19% menys que els 1.481 de l'any passat. L'empresa destaca en un comunicat que són resultats "estables".
Al tercer trimestre, l'ebitda ha estat de 459 milions, un 20% més que al mateix període de l'any passat, mentre que el resultat net ha ascendit als 148 milions, un 20% menys que al tercer període de l'any passat.
El flux de caixa d'operacions arriba a 1.131 milions, un 22% més que al setembre de l'any passat, mentre que el deute s'ha reduït un 8% fins als 2.328 milions, 191 milions menys que a la mateixa alçada de l'any passat.
Enguany les inversions han caigut un 14% fins als 757 milions, dels quals 255 s'han destinat al tercer trimestre. D'aquestes, el 54% corresponen a transició energètica. Entre les inversions destacades hi ha la construcció de la planta de biocombustibles 2G i la planta d'alcohol isopropílic, ambdues a la província de Huelva, i també el desplegament de carregadors elèctrics ultraràpids a Espanya i Portugal.
L'ebitda a parcs energètics, mobilitat, comercial i trading ascendeix als 411 milions, mentre que la divisió química arriba als 21 milions i el negoci d'exploració i producció recula lleument fins als 61 milions. En l'acumulat, l'ebitda d'energia, comercial i trading és de 976 milions, el de química és de 138 milions i el d'exploració de 200.
Entre les fites que destaca la companyia en la seva estratègia cap a les energies netes, està haver-se convertit en proveïdor de SAF (combustible sostenible d'aviació) amb Avelia, així com subministrar dièsel renovable a l'estació de servei de l'aeroport del Prat. També ha avançat amb una coalició internacional per tal de crear un combustible ecosostenible per aviació basat en metanol i està avaluant la construcció d'una gran planta d'E-SAF a Huelva. Addicionalment, ha signat un pacte amb ID Energy Group per produir biometà. A més, ha entrat a ala Global Renewables Alliance.
