Boulangerie Marie Blachère, gegant francès dels productes de fleca i pastisseria, obre una botiga en el número 25 del carrer del Carme de Barcelona, prop de la Rambla, que serà el seu primer establiment a Espanya.
Marie Blachère és la segona cadena de restauració més gran de França, amb 850 establiments, només superada per McDonald’s. Ha escollit una localització propera a la Rambla per iniciar la seva expansió, tant per altres barris de Barcelona com per altres ciutats de l’Estat. Preveuen obrir entre 10 i 20 botigues a Barcelona en cinc anys.
En un comunicat, Rémi Vernay, que ha liderat l’arribada de Marie Blachère a Barcelona, ha indicat que “una de les claus era assegurar una localització amb elevada visibilitat i trànsit, fonamental per facilitar el posicionament de la marca”.
Elisabet Panisello, consultora de Laborde Marcet, que s’han encarregat d’assessorar l’operació, ha indicat que "cada cop són més les companyies líders a nivell mundial que trien Barcelona com a porta d'entrada per a la seva expansió a Espanya”. I subratlla que l’arribada de Marie Blachère confima la “bona salut” del comerç barceloní.
En el comunicat apunten que la “proposta de valor” de Boulangerie Marie Blachère es basa en tres pilars: elaboració diària en el mateix establiment, receptes tradicionals i matèries primeres franceses de qualitat. Ara busquen replicar a Barcelona i després en el mercat espanyol un model de negoci que ha demostrat un “èxit consolidat” a França.
La botiga del carrer del Carme disposarà d'un taulell de vuit metres de llarg i entre 12 i 17 professionals. Estarà oberta al públic en un horari ampli. Oferiran productes dolços i salats durant tot el dia: pa artesanal, pastisseria, pastissos, sandvitxos, pizzes, amanides i altres productes.
Vernay ha avançat que la seva idea és tenir presència, en un futur proper, en tots els barris de Barcelona. Així, la previsió és la d’obrir-hi entre 10 i 20 establiments d’aquí al 2030.

La marca, que ja té presència a països com Portugal, Bèlgica, els Estats Units o el Canadà, aterra ara a Espanya amb l'objectiu que sigui el segon mercat més potent. A través del model franquiciat, Boulangerie Marie Blachère estudia continuar l’expansió a altres ciutats com Madrid, València, Màlaga, Palma de Mallorca o zones turístiques com la Costa Brava.
Aquesta cadena es va crear el 2004 quan Bernard Blachère i la seva filla Marie van obrir una fleca amb degustació a la ciutat de Salon de Provence amb un concepte diferent: presenten els productes com si fos un mercat. Les botigues tenen un aspecte tradicional i rústic: els taulells són de fusta i els productes es presenten en format expositor, segons destaquen en la seva pàgina web. El 2019 van obrir la primera botiga als Estats Units, a Nova York, i dos anys després a Portugal, a Lisboa.