El grup italià Ferrero, propietari de marques icòniques com Nutella, Kinder o els bombons Ferrero Rocher, ha arribat a un acord per comprar la nord-americana WK Kellogg, fabricant dels coneguts esmorzars de cereals Corn Flakes i All Bran. L'operació està valorada en 3.100 milions de dòlars (2.646 milions d'euros) i es preveu firmar durant aquest segon semestre de 2025, segons va anunciar aquest dijous WK Kellogg en un comunicat.
Les dues companyies van acordar un preu de 23 dòlars per acció, lfet que suposa una prima del 31% respecte al valor amb què va tancar la borsa dimecres. Quan es firmi l'operació, subjecta a la decisió dels accionistes i dels organismes reguladors del mercat, les accions ordinàries de WK Kellogg deixaran de cotitzar a la Borsa de Nova York i la companyia passarà a ser una filial propietat al 100 % de la italiana Ferrero.
L'acord de compra inclou totes les xarxes de fabricació, màrqueting i distribució de Kellogg als Estats Units, el Canadà i Carib. Aquesta operació entra dins dels plans d'expansió de Ferrero a Amèrica del Nord mitjançant marques molt conegudes i amb alt valor per als consumidors. Ferrero compta amb més de 14.000 empleats en aquesta àrea geogràfica, distribuïts en 22 plantes i 11 oficines.
"Això és més que una simple adquisició: representa la unió de dues empreses, cadascuna amb un llegat que enorgulleix i generacions de consumidors fidels", va declarar Giovanni Ferrero, president executiu del Grup Ferrero, destacant que l'empresa fundada el 1946 pel seu avi, el confiter italià Pietro Ferrero, ha ampliat en els últims anys la seva presència a Amèrica del Nord.
La divisió de Ferrero als Estats Units ja ocupa la tercera posició per volum de negoci al sector del dolç i la llaminadura en aquest país, per davant de Nestlé. Ha arribat a crear productes específics per al mercat nord-americà com la Nutella de cacauet o una gasosa anomenada Doctor Pepper Tic Tac.
La companyia Kellogg, un referent en l'imaginari de l'esmorzar nord-americà, amb 120 anys d'història, va dividir el 2023 el seu negoci en dues línies: WK Kellogg, centrada en els cereals d'esmorzar (de blat, blat de moro o arròs), i Kellanova, enfocada als aperitius dolços i salats, les xocolatines i les barretes, amb marques tan conegudes com Pringles. L'any passat, el gegant de l'alimentació Mars va adquirir Kellanova per 36.000 milions de dòlars (30.730 milions d'euros), en una operació que ara s'enfronta a l'escrutini antimonopoli dels reguladors europeus.
Kellogg compta amb una planta de producció a Valls (Alt Camp), operativa des de la dècada dels vuitanta, en la qual s'elaboren productes com Choco Krispies, Special K o Corn Flakes. La seva producció supera els 200 milions de paquets a l'any i es distribueixen a més de 20 països d'Europa i l'Orient Mitjà.