El benefici després d'impostos del Grup Inversor Hesperia (GIHSA) va ser de 15 milions d'euros el 2024, un 275% més que els 4 milions de 2023, i la companyia considera que ha tancat el seu "millor exercici fins ara". La xifra de vendes es va situar l'any passat en 190 milions, un 15% per sobre de l'exercici anterior, una evolució que "confirma el bon acompliment" del seu model de gestió multimarca a través de la gestora Hesperia World, ha destacat aquest dilluns el grup en un comunicat.
En el primer semestre de 2025, les vendes han augmentat un 13% respecte al període entre gener i juny de l'any anterior, fins a 98 milions, gràcies al "bon comportament del portfolio d'actius del grup" i a "els bons índexs d'ocupació". Hesperia World opera 23 hotels a Espanya i Andorra, entre "resorts", hotels urbans i apartaments, que comercialitza amb la seva marca pròpia, Hesperia, o bé amb marques de tercers (Hyatt Regency, Grand Hyatt, Hyatt Regency Residences, Dreams, Secrets i Novotel). La tarifa mitjana diària (ADR, en anglès) va créixer l'any passat en a prop d'un 7,7% respecte a 2023, segons el grup. El patrimoni net de GIHSA ascendeix a 457 milions i el valor dels seus actius va tancar l'últim exercici en 894 milions.
"Ens sentim còmodes amb una aposta de grup multimarca, amb aliances i acords estratègics amb companyies de primer nivell amb les quals podem créixer de la mà i al mateix temps apostant per la nostra marca Hesperia allà on creiem que és l'aposta que té més sentit", ha assenyalat el conseller delegat del grup, Jordi Ferrer.
Previsions per a 2025
De cara a les perspectives per a aquest any, Hesperia destaca especialment "el bon ritme dels viatgers internacionals en places com Madrid i Barcelona". A la capital catalana, el grup va reestrenar a finals de 2024 l'Hesperia Barri Gòtic després d'una remodelació completa dins del seu pla de rellançament de la seva marca pròpia. La primera meitat de l'any ha estat igualment positiva gràcies al bon comportament d'altres hotels urbans com Hesperia Sevilla, després de la seva completa renovació i reobertura a començaments de 2024, assenyala la companyia.
D'altra banda, destaca el resultat dels "resorts" del grup a les Canàries i Mallorca, que comercialitza amb les marques de Secrets i Dreams, així com del "resort" La Manga Club, al parc nacional de Calblanque (Múrcia).