Fa mesos que Hesperia està immers en la reforma dels hotels que comercialitza amb marca pròpia, per adaptar-se als viatgers d'avui dia, que demanden hotels més moderns, sostenibles i que a més ofereixin una mica més que una habitació. Principalment, experiències en la destinació. I en aquest context, la companyia que dirigeix Jordi Ferrer ha començat a introduir la filosofia Hesperiencial en cada un d'ells, que consisteix a oferir als seus hostes un acostament a la cultura i costums del barri en el qual estan ubicats.
El primer dels seus hotels en estrenar aquesta filosofia Hesperiencial va ser Hesperia Sevilla a finals de l'any passat, al qual després van seguir Hesperia Sant Just i Hesperia Presidente, ambdós a Barcelona, aquest 2025. En cada un d'ells, la personalitat de l'hotel està basada en el barri on es troba i compta amb aliats locals que ajuden a integrar l'hoste amb la destinació.
Ara ha arribat el torn d'Hesperia Barri Gòtic, també a Barcelona. Un hotel ubicat en un edifici històric del segle XIX —en el número 31 del llegendari Carrer Ample— que també ha estat reformat en els últims mesos com els tres anteriors i acaba d'estrenar-se sota la filosofia Hesperiencial.
L'hotel és ple de picades d'ullet a la cultura barcelonina i al mateix barri. Té elements geomètrics, utilitzats com a elements decoratius en tot l'hotel i una de les seves parets està empaperada amb l'icònic panot de rosa, símbol inconfusible de les rajoles de Barcelona.
A més, les seves 71 habitacions han estat redissenyades per reflectir el caràcter cosmopolita de la ciutat i l'ànima bohèmia del Barri Gòtic, amb tons grisos i textures que evoquen la pedra, retent homenatge als materials dels edificis històrics de la zona. I entre les novetats introduïdes després de la reforma destaca també The Circle, un bar de cocteleria inspirat en l'estil de mitjan segle XX, que ofereix còctels d'autor. La seva carta, de fet, ret homenatge a les poetes maleïdes i als carrers del Gòtic.
'Hesperiencial' arriba a l'Hesperia Barri Gòtic
A més de la reforma, Hesperia Barri Gòtic introdueix ja el concepte Hesperiencial, que dona a cada hotel un estil propi no només en el seu disseny i arquitectura, també en serveis i experiències. La companyia ofereix ara als seus hostes experiències i activitats connectades amb la cultura, l'art, la gent i les històries locals.
A Hesperia Sevilla, per exemple, l'hotel ha volgut capturar l'ànima festiva i artística de la ciutat amb una programació creada juntament amb la comunitat local amb esdeveniments com l'exposició Llums i Volants, que va reunir elements emblemàtics de la Fira d'abril i dissenys de Victorio & Lucchino. A més, l'hotel acull tertúlies confrares, masterclasses de flamenc amb artistes com El Farru i tallers de cocteleria amb ingredients locals.
A Barcelona, l'experiència Hesperiencial s'adapta a la diversitat i el caràcter propi de cada barri. Als afores, Hesperia Sant Just es presenta com un refugi gastronòmic centrat en el producte local i el benestar, amb esdeveniments com a showcookings de calçotades tradicionals i tastos de cervesa artesanal.
Al cor de l'Eixample, Hesperia Presidente representa la cara més urbana i cosmopolita, amb propostes com el Dia del Bàrman, en qui es fusiona la cocteleria d'autor amb referències a la cultura pop; L'Hesperia Barri Gòtic ha trobat la seva identitat en el místic, artístic i artesanal, organitzant experiències com a tallers de veles, sessions de tarot o visites privades al Palau Martorell, activitats en què participen marques locals.
Hesperia opera actualment una xarxa de 15 hotels a Espanya i Andorra, en categories de 3 i 4 estrelles, que sumeixin més de 4.000 habitacions, en 11 destinacions. I després de dur a terme reformes i implantar la filosofia Hesperiencial a Sevilla, Sant Just, Presidente i Barri Gòtic, anirà fent el mateix amb la resta d'establiments, com Hesperia Córdoba i Hesperia Bilbao, que seran els següents. La companyia té prevista una inversió total de 20 milions d'euros.