La multinacional Ford assignarà a la fàbrica d'Almussafes (València) un nou vehicle que "mantindrà prou càrrega de treball" per solucionar el problema que s'ha generat en la planta, després de la decisió de deixar de fabricar la furgoneta Transit, la qual cosa anava a deixar Almussafes sol amb la fabricació del Kuga. Aquesta mesura donarà respir a la planta valenciana mentre el grup decideix el futur de l'electrificació, a partir de 2025, segons ha explicat el sindicat majoritari en la planta, UGT. El sindicat ha informat aquest dijous que la decisió la va comunicar el president global de Ford, Jim Farley, als representants dels treballadors en la reunió mantinguda aquest dimecres entre la direcció mundial i europea de Ford i el Comitè d'Empresa Europeu a Dunton (Anglaterra).

Sense que s'hagin concretat inversions o terminis per iniciar la producció del nou turisme que s'agregarà a la gamma prevista a Europa, s'ha transmès al comitè europeu que el pla es concretarà en les setmanes entrants i s'exposarà, probablement, en una nova reunió amb els sindicats el 10 d'abril. Mentrestant, la direcció d'Almussafes ha ampliat l'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) que té en vigor fins al proper 19 d'abril, que afecta un màxim de 700 persones al dia en les plantes de vehicles, a causa que el llançament del model Kuga no augmentarà la seva producció per "problemes de proveïdors" fins aquell dia. S'hi suma que el 17 d'aquell mes serà l'últim dia de producció de la furgoneta Transit, la qual cosa anava a deixar Almussafes sol amb la fabricació del Kuga.

La multinacional està analitzant el futur de la marca en la transició a l'electrificació, amb un pla més ampli que haurà de concretar la gamma de vehicles i les plantes de producció. El juny de 2022, Ford Europa va anunciar que l'aposta era la planta valenciana per produir vehicles elèctrics de nova generació i assegurava l'excel·lent posició d'Espanya en la transformació verda i digital en la cadena de valor automobilística. En concret, la fàbrica valenciana va ser elegida el 2022 per produir la seva nova plataforma de vehicles elèctrics a partir de 2025, però les inversions necessàries per a això no s'han materialitzat ni anunciat i el mes de novembre passat Ford va comunicar que ajornava "qualsevol decisió que hagi de veure amb inversions". Mentre no s'inicien les inversions, la fàbrica ha hagut d'ajustar la seva producció davant de la reducció de vendes.

Fins al moment, la companyia s'ha presentat a les dues línies de la nova convocatòria del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (Perte VEC II). El Ministeri d'Indústria ha adjudicat 37,6 milions d'euros procedents de la línia de bateries per establir una planta d'acoblament de bateries a la fàbrica d'Almussafes i Ford també ha sol·licitat els ajuts destinats a la cadena de valor del vehicle elèctric.

En principi, l'electrificació havia d'assegurar la càrrega de treball en els pròxims anys a Almussafes, la qual cosa va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni de la companyia recollís mesurades salarials i de flexibilitat condicionada a l'electrificació. L'adjudicació a Almussafes no va evitar que s'hagués de redimensionar la plantilla amb un ERO que ha afectat 1.124 treballadors, sobre una plantilla total de més de 6.000 persones.