El grup automobilístic nord-americà Ford va registrar un benefici net atribuït de 1.757 milions de dòlars (uns 1.594 milions d'euros al canvi actual) en el primer trimestre de l'any, davant les pèrdues netes de 3.110 milions de dòlars (2.822 milions d'euros) del mateix període de l'any anterior.

En concret, la companyia va facturar 41.474 milions de dòlars (37.646 milions d'euros) entre gener i març, un 20% més que els 34.476 milions de dòlars (31.294 milions d'euros) que va ingressar en els mateixos mesos de 2022. Així mateix, el benefici net d'explotació (Ebit) ajustat del grup en el primer trimestre del curs es va situar en 3.379 milions de dòlars (3.067 milions d'euros), un 45% més que els 2.326 milions de dòlars (2.111 milions d'euros) del mateix període de 2022.

D'aquesta manera, el marge Ebit es va situar en el 8,1% entre gener i març, la qual cosa suposa 1,4 punts percentuals més que el 6,7% registrat en els mateixos mesos de 2022.

Reorganització de les divisions de negoci de Ford

El conseller delegat de la multinacional, Jim Farley, ha destacat que la reorganització de les divisions de negoci de l'empresa en diferents grups de clients ha produït "sòlids resultats" i ha opinat que situen la societat en línia amb el seu pla estratègic, denominat Ford+. D'aquesta manera, la divisió de negoci Ford Blue engloba els vehicles de gasolina i híbrids, mentre que Ford Model e està centrada en les seves capacitats digitals i als automòbils elèctrics i Ford Pro s'especialitza en "serveis per ajudar els clients comercials a maximitzar les seves operacions".

"Estem donant vida a Ford+ centrant-nos en el que els diferents clients necessiten i valoren més. Ford Pro està liderant el camí cap al creixement rendible i les nostres grans inversions en els icònics vehicles de Ford Blue i els seus derivats estan guanyant clients, mentre que l'enfocament en vehicles elèctrics de Ford Model e està reduint significativament els costos dels nostres primers productes en sèrie mentre desenvolupem des de zero vehicles innovadors de pròxima generació", ha afegit Farley.

El grup preveu obtenir un benefici operatiu d'entre 8.169 i 9.984 euros

Per divisions, Ford Blue va tenir uns ingressos de 25.100 milions de dòlars (22.783 milions d'euros) en el primer trimestre de l'any, mentre que l'Ebit va ser de 2.623 milions de dòlars (2.380 milions d'euros) i el marge Ebit es va situar en el 10,4%. En el mateix període, Ford Model e va facturar 700 milions de dòlars (635,4 milions d'euros), si bé va registrar unes pèrdues netes d'explotació de 722 milions de dòlars (655,37 milions d'euros) i el seu marge Ebit va ser del -102,1%.

Així mateix, Ford Pro va registrar uns ingressos de 13.200 milions de dòlars (11.981 milions d'euros) en el primer trimestre de l'any, mentre que el benefici net d'explotació va ser de 1.366 milions de dòlars (1.239 milions d'euros) i el marge Ebit va ser del 10,3%.

Respecte a les previsions per al tancament de l'exercici, la companyia manté les perspectives anunciades el febrer passat, que situen el benefici operatiu ajustat entre 9.000 i 11.000 milions de dòlars (entre 8.169 i 9.984 milions d'euros), mentre espera que el flux de caixa lliure ajustat per a l'any sigui del voltant de 6.000 milions de dòlars (entorn de 5.500 milions d'euros).