El fons de capitals i private equity amb seu a Madrid Seaya Ventures ha entrat amb una quantitat d'entre 20 i 30 milions d'euros en el capital de l'empresa catalana amb seu a Barcelona de màrqueting Adsmurai, segons fonts de l'empresa han informat a ON ECONOMIA. Com que l'empresa té un valor d'uns 100 milions d'euros, l'operació implica una compra d'entre el 20 i el 30% de la companyia, percentatge del qual no s'ha informat concretament.
Amb l'operació, que es dona tot mantenint als fundadors i a l'equip directiu d'Adsmurai com a socis majoritaris, l'empresa fundada l'any 2014 espera donar un "pas decisiu en el pla de creixement" i obrir "noves vies d'expansió internacional", així com accelerar la inversió en Intel·ligència Artificial. Seaya, amb 300 milions d'euros en actius sota gestió i fundada en 2013, està especialitzat en escalar companyies tecnològiques sostenibles i d'alt creixement. Nax, eSave i Baïa Food, Cuimo o Bike Ocasion són algunes de les empreses on ha entrat el fons.
"Aquesta aliança ens permet consolidar la nostra trajectòria de creixement i accelerar el desplegament internacional, amb la IA com a eix transformador de la nostra proposta", ha dit Marc Elena, CEO i cofundador d'Adsmurai.
Carlos Fisch, soci de Seaya, ha dit que estan "molt il·lusionats" amb aquesta oepració i ha definit Adsmurai com una empresa "amb una visió única i una tecnologia pròpia que ja està redefinint el futur del màrqueting digital".
Amb una facturació de 100 milions d'euros el passat 2024, Adsmurai espera superar els 140 milions aquest 2025, gràcies al treball amb socis com Wilson, Alcampo, Desigual, Parfois, Voll-Damm, Unicef, Henkel, Unilever, Grupo Planeta, Scalpers, ElBulli Foundation, Mango, La Menorquina o Freshis. De cara a l'any 2029, l'empresa, que té actualment 450 treballadors, espera facturar 400 milions d'euros.
L'empresa té una aposta ferma en Intel·ligència Artificial a partir del seu nou assistent de conversa, Zero Loop, connectat a la infraestructura interna en un entorn privat de l'empresa que permet automatitzar i aprendre tasques complexes del màrqueting digital tot combinant les eines d'IA amb les bases de dades. D'aquesta forma, el programa permet alliberar temps als treballadors per altres processos.
Les dades i sistemes de negoci (vendes, rendiment de campanyes, dades orgàniques, CRM, inventarui, BI) es fan servir de forma que puguin donar pas a decisions accionables. Així, s'automatitzen tasques i s'orquestren fluxos complexos de forma que les empreses no només redueixin temps, sinó que també permeten als equips especialitzar-se en altres funcions i a més millorar l'eficiència operativa de les empreses. Els clients poden a més mantenir la privacitat de les seves dades amb un sistema tancat i privat que impedeix que la informació sigui utilitzada per tercers. La generació de vídeos és també possible amb els programaris de l'empresa.