Ferrovial s'ha posicionat com la primera empresa en el concurs d'adjudicació del soterrament de les vies al seu pas pel cas urbà de Montada i Reixac (Barcelona), el contracte més gran d'Adif, malgrat que la seva oferta econòmica no és la més ajustada. La multinacional, com a part d'una Unió Temporal d'Empreses (UTE) amb Comsa i FCC Construcció, ha aconseguit la puntuació més gran en un contracte valorat en 621 milions d'euros.

Aquest dijous, Adif va publicar les actes de l'obertura de les ofertes per a l'execució de les obres dels projectes de construcció del soterrament de la línia R-2 de Rodalies de Barcelona al seu pas pel nucli urbà de Montcada i Reixac. La puntuació de Ferrovial-Comsa-FCC Construcció ascendeix a 47,98 punts, davant els 47,64 de l'UTE OHLA-Sacyr-Acciona-Rubau, els 43,46 de Dragados (ACS)-Tecsa-ACSA-San José i els 37,86 de Vies i Construccions (ACS)-Copisa-Azvi i Enginyeria i Serveis. Per contra, la millor oferta econòmica és la d'OHLA-Sacyr-Acciona-Rubau (418 milions d'euros), en contrast amb els 447 milions de la de Ferrovial-Comsa-FCC Construcció.

Contractes de Ferrovial amb Adif

L'últim gran contracte adjudicat per Adif a Ferrovial va ser el de l'ampliació de l'estació intermodal d'A Coruña, per un import de 72,5 milions d'euros i un termini d'execució de 42 mesos, el mes d'octubre passat. En els últims dos anys, Ferrovial ha guanyat diferents concursos del gestor públic de la infraestructura ferroviària, com la renovació de la línia d'alta velocitat Madrid-Sevilla per 136 milions, el manteniment de les vies al Nord-oest per 68 milions, la construcció del túnel d'Oural (Lugo) per 51 milions, o els serveis externs auxiliars en estacions per 24 milions, en alguns casos en consorci amb altres empreses.

En cas de guanyar aquest últim contracte a Barcelona, la companyia prossegueix amb la seva aposta per la continuïtat de la seva activitat a Espanya, una cosa a què s'ha compromès malgrat el trasllat de la seva seu social als Països Baixos, segons Europa Press.

Trasllat de la seu social als Països Baixos

Aquest anunci es produeix pocs dies després que Ferrovial, coincidint amb la presentació dels resultats anuals, comuniqués la intenció de traslladar la seu social als Països Baixos per "millorar les condicions de finançament", sense que això afecti els llocs de treball, les inversions i l'activitat que generen a Espanya. El passat 28 de febrer, el consell d'administració de la multinacional va proposar una fusió entre la matriu i Ferrovial International, una societat anònima europea neerlandesa que ja és titular del 86% dels actius de la companyia, el que suposa el trasllat del domicili social d'Espanya als Països Baixos.

Així mateix, segons va informar l'empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), demanarà la doble admissió a negociació en aquest país, cotitzant també a Espanya, per cotitzar posteriorment també als Estats Units. La cúpula de la companyia està convençuda que les oportunitats més grans per al futur es troben fora d'Espanya i, principalment, als Estats Units. A més, el 93% dels inversors institucionals de l'empresa són internacionals, per la qual cosa considera que traslladar-se als Països Baixos potenciarà la seva internacionalització. El consell de Ferrovial ha pensat en aquest país europeu en ser normalment el país escollit per les empreses amb gran presència a Europa i els Estats Units, per comptar amb una qualificació creditícia 'AAA' i un marc jurídic "estable".