La multinacional xinesa Chery es proposa de col·locar-se entre les marques d'automòbils xineses amb més ocupació creada a Espanya. Per a això, preveu elevar la capacitat de producció de la factoria d'Ebro a Barcelona al màxim en l'entorn de 2030, prevista inicialment a 200.000 vehicles a l'any, incloent-hi els cotxes de les diferents marques de Chery i els d'Ebro, el seu aliat espanyol.

Així ho ha explicat en una entrevista amb Efe el vicepresident de Chery, Charlie Zhang, que ha detallat els plans per a la planta de Barcelona coincidint amb una visita a Automobile Barcelona, el saló de l'automòbil de Barcelona, que ha obert les portes aquest divendres.

Zhang també ha explicat que Chery preveu arrencar la producció del Jaecco 5 i de l'Omoda 5 elèctric "a finals de novembre", amb la qual cosa la planta, que ara ocupa unes 850 persones, sumaria aquests models al S700 i al S800 d'Ebro, que es produeixen des de finals de l'any passat i que s'han sumat a l'abril les versions d'ambdós models en les versions d'híbrid endollable.

Ebro, per la seva part, ja ha anunciat aquest divendres que iniciarà la fabricació un tercer model, el S400 -el SUV més petit de la gamma- aquest estiu. El nou model es presentarà en exclusiva mundial a Automobile Barcelona.

Bateries a Barcelona

Així mateix, Zhang ha comentat que Chery vol que les bateries dels cotxes elèctrics que produirà a Barcelona s'acoblin també al costat juntament amb la fàbrica de la capital catalana a partir de l'any que ve, una tasca que ha avançat que podria ocupar un centenar de persones. D'aquesta forma, el directiu de Chery ha volgut posar de manifest que la multinacional xinesa aposta forta per Barcelona, ja que la companyia utilitzarà les instal·lacions de Zona Franca per produir per al conjunt del mercat europeu.

L'abril de 2024, quan Chery i Ebro van presentar el seu acord per revitalitzar la planta de la Zona Franca de Barcelona, van assegurar que preveien produir fins a 150.000 automòbils el 2029 i generar uns 1.250 llocs de treball, per la qual cosa les previsions de Chery comunicades aquest divendres van més enllà tant en producció com en generació de llocs de treball. La planta de la Zona Franca de Barcelona va reactivar la seva producció el novembre de 2024 amb el primer vehicle d'Ebre, el tot camí S700, i després va començar a produir el S800.

Al principi, l'Omoda 5 elèctric havia de ser el primer vehicle a produir-se en aquestes instal·lacions, però finalment Chery va posposar la seva fabricació a 2025 amb la idea de muntar-lo directament en CKD (Completi Knock Down), és a dir, produir-lo a Barcelona ja amb una línia completa de soldadura i de pintura. Zhang ha precisat aquest divendres que l'arrencada de producció d'aquest model i del Jaecoo 5 s'espera per al novembre.

Quant a les vendes a Espanya dels diferents models d'Omoda i Jaecoo, el directiu ha apuntat que les previsions són "assolir els 4.000 vehicles al mes en l'última meitat de l'any", davant els 2.000 venuts al mes durant el primer semestre de 2025.