La companyia d'hemoderivats Grifols va disparar els resultats en el primer semestre d'aquest any. Va incrementar els ingressos un 7% fins a arribar als 3.677 milions d'euros i, a sobre, el benefici es va situar en 177 milions d'euros, un 387,6% més, gairebé quatre vegades superior al registrat en el primer semestre de 2024, segons va comunicar la companyia aquest dimarts després del tancament dels mercats. Aquestes dades posen en evidència que Grifols ha deixat enrere la seva crisi de reputació pel cas Gotham.

L'ebitda ajustat es va situar en 876 milions d'euros, fet que suposa un increment del 12,7% respecte al mateix període de l'any anterior, amb un marge del 23,8%.

El flux de caixa lliure abans de fusions i adquisicions va millorar significativament fins a arribar als 30 milions d'euros en positiu en el segon trimestre, la qual cosa situa la xifra del primer semestre en -14 milions d'euros. Segons indiquen en un comunicat, aquesta evolució representa una millora interanual de 182 milions d'euros, impulsada principalment per "el creixement de l'ebitda, una gestió eficient del capital circulant i la reducció dels costos financers".

Grifols va continuar reforçant la seva posició financera, reduint la seva ràtio de palanquejament fins a 4,2x, davant 4,5x en el trimestre anterior i 5,5x en el primer semestre de 2024, amb una posició de liquiditat de 1.400 milions d'euros.

Com a part de la seva estratègia d'assignació de capital, Grifols va completar amb èxit l'exclusió de Biotest de la Borsa de Frankfurt i va elevar la seva participació accionarial fins al 80,32%. Aquesta operació, amb un cost total de 108 milions d'euros, va ser finançada íntegrament amb recursos financers disponibles.

La companyia va declarar un dividend de 0,15 euros per acció. Nacho Abia, CEO de Grifols, ha assenyalat que, "si bé la creació de valor beneficiarà en última instància els nostres accionistes, continuem plenament compromesos amb el desenvolupament de solucions que responguin a les necessitats dels pacients, una prioritat que ha definit a Grifols durant més de 116 anys".

Sobre el potencial impacte dels aranzels comercials, la companyia va informar que "està ben preparada" gràcies a un model de negoci local i verticalment integrat. Des de la seva expansió internacional fa més de 30 anys, Grifols ha invertit de forma constant en una xarxa global de centres de donació, processament i distribució de medicaments derivats del plasma, fet que li permet operar localment als Estats Units, Europa, Egipte i Canadà. "Aquesta integració minimitza la necessitat d'importacions i/o exportacions dins del mercat nord-americà i reforça la seva estructura flexible i resilient davant de possibles canvis reguladors o la imposició de nous aranzels", va indicar la companyia.

Grifols va informar que el llançament de fibrinogen a Europa està previst per al quart trimestre de 2025, i als Estats Units durant el primer semestre de 2026, després de l'aprovació de la FDA. Fa uns dies va anunciar una inversió de 160 milions d'euros en la construcció d'una nova planta a Barcelona.