El Santander va guanyar 6.833 milions d'euros en la primera meitat del 2025, un 13% més que en el mateix període de l'any anterior, quan el benefici del banc va ser de 6.059 milions d'euros. Es tracta del millor primer semestre de la seva història, en el qual el grup que presideix Ana Botín ha acordat la venda del 49% del seu negoci a Polònia i l'adquisició de TSB al Regne Unit al Sabadell, per reforçar la seva posició al Regne Unit.

Només en el segon trimestre, d'abril a juny, el benefici del banc càntabre va ser de 3.431 milions d'euros (un 7% superior), la qual cosa marca un cinquè rècord trimestral consecutiu. I en aquest context, el Santander reafirma davant del mercat els seus objectius per a 2025, que inclouen recompres d'accions per un mínim de 10.000 milions d'euros amb càrrec als resultats del 2025 i 2026, i anuncia aquest dimecres una nova recompra d'accions d'uns 1.700 milions d'euros, que suposa el 25% del benefici del primer semestre del banc.

"La reassignació de capital per a crear valor és una prioritat i les operacions inorgàniques anunciades recentment estan alineades amb la nostra estricta jerarquia de capital. La venda de Santander Polònia cristal·litza valor a múltiples molt atractius, la qual cosa ens permet millorar l'objectiu de recompra d'accions i reforçar la nostra posició al Regne Unit amb l'adquisició de TSB, amb la qual esperem un retorn per sobre del 20% i una aportació al benefici per acció del 4% en 2028", destaca Botí en un comunicat.

El Santander dona suport al resultat del primer semestre en el creixement de 8 milions de clients, fins als 176 milions; un marge d'interessos sòlid, uns ingressos per comissions rècord, i menors costos i provisions. Addicionalment, la comparativa es veu afavorida perquè l'any passat va carregar de manera íntegra els 355 milions de l'impost a la banca a Espanya, que enguany està periodificado.

El 30% del resultat del Santander en el primer semestre l'aporta Espanya, on va guanyar 2.258 milions d'euros de gener a juny; el segon mercat que més contribueix als seus resultats és el Brasil amb 996 milions; seguit dels  Estats Units amb altres 839 milions; Mèxic, on el Santander va guanyar 794 milions i el Regne Unit, amb altres 560 milions.

De les seves cinc grans àrees, Retail és el negoci que més aporta el Santander. En concret, 3.687 milions de beneficis, el 54% del total. Li segueix Corporate & Investment Banking (CIB) amb altres 1.534 milions; Digital Consumer Bank, que aporta al resultat del banc altres 1.042 milions; Wealth Management & Insurance que suma 948 milions; i Payments, amb 335 milions d'euros més.

Compte de resultats i balanç

El marge d'interessos del Santander va ser de 21.211 milions d'euros fins a juny, un 4% menys en comparació amb l'any anterior, afectat per la caiguda dels tipus d'interès. Les comissions netes van aconseguir els 6.342 milions d'euros, un 3% més.

El marge brut, és a dir, el total d'ingressos, es va situar en 29.182 milions d'euros en el primer semestre, amb un increment interanual de l'1%. Els costos d'explotació es van situar en 12.364 milions d'euros, un 1% menys. Amb tot, el marge net del banc es va mantenir pla, en 18.145 milions. I les provisions van aconseguir els 1.250 milions d'euros.

La ràtio de capital CET1 de l'entitat va augmentar fins al 13%, aconseguint l'objectiu per a l'any del Santander abans del que es preveu. La ràtio d'eficiència va millorar fins al 41,5%, conseqüència de la transformació del grup (ONE Transformation). I la rendibilitat, mesura en (ROTE) aconsegueix el 16%.