Tesla, el fabricant nord-americà de vehicles elèctrics liderat per Elon Musk, ha entrat al mercat energètic xinès quan encara no ha resolt els problemes amb Donald Trump ni els dels seus vehicles autònoms als Estats Units. Sembla que continua tenint millor sintonia amb l'administració xinesa que amb la Casa Blanca.

Segons informen mitjans xinesos, Tesla construirà la seva primera estació d'emmagatzemament d'energia a la Xina amb una inversió de 4.000 milions de iuans (557 milions de dòlars, 483 milions d'euros).

Aquesta estació estarà situada a la zona de lliure comerç de Lingang, a Xangai, i utilitzarà les Megapack de Tesla, segons informa l'agència oficial Xinhua. Les Megapack són unes bateries d'emmagatzemament d'energia que es fan servir per estabilitzar xarxes elèctriques i evitar talls de subministrament. Cada una pot emmagatzemar més de 3 megawatts hora (MWh), suficients per proveir 3.600 llars durant una hora.

Precisament, Tesla va començar a fabricar les seves Megapack a la Xina el febrer passat, en una instal·lació de Xangai –amb capacitat per produir 10.000 unitats anuals– propera a la futura estació d'emmagatzemament d'energia. Aquesta estació estarà connectada a la xarxa elèctrica xinesa.

Divendres passat, Tesla va firmar l'acord per aixecar la futura estació d'emmagatzemament amb les autoritats de la zona de lliure comerç de Lingang, el govern del districte xangainès de Fengxian i la companyia China Kangfu International Leasing.

Musk manté una excel·lent relació amb les autoritats de la Xina, un dels seus principals mercats, però continua sense recompondre la seva sintonia amb Donald Trump, que va saltar pels aires fa unes setmanes.

A la ciutat d'Austin (Texas) està previst que, aquest cap de setmana, Musk llanci el seu promès robotaxi (cotxe autònom) amb el qual espera impulsar les vendes, actualment en retrocés tant als Estats Units com a Europa. Ha convidat influencers i empleats de la companyia perquè provin els vehicles en una àrea geotancada.

Mitjans nord-americans com Morning Brew recorden que no és el pioner en robotaxis: Waymo, d'Alphabet, ja opera 1500 taxis autònoms a San Francisco, Phoenix, Los Angeles i Austin, compartint la via amb alguns taxis Zoox, d'Amazon, que circulen per San Francisco i Las Vegas.

La companyia de Musk considera que pot superar els seus rivals amb el seu sistema d'Intel·ligència Artificial i càmeres amb què van equipats els seus models. Manté que, a diferència dels seus competidors, pot utilitzar dades dels vehicles operats pels mateixos conductors. No obstant això, els reguladors federals continuen investigant si la manera d'assistència al conductor de Tesla, així com el d'altres companyies, va influir en diversos accidents mortals. Alguns experts han posat en dubte el correcte funcionament de la tecnologia del robotaxi sense sensors de Tesla, especialment en condicions de poca llum.