Ni quatre dies ha durat la vaga de dos mesos a l'aeroport del Prat convocada per Skytanking, que aquest dilluns a la nit decidia desconvocar pels "abusius serveis mínims" que imposa el govern d'Espanya, segons va explicar a ON ECONOMIA el delegat d'UGT, convocant de la vaga juntament amb Cobas, José Clavijo, que qualificava de "dictatorials" aquests mínims. Els treballadors de proveïment de l'aeroport reclamaven millores salarials a través d'aturades de 24 hores que s'anirien succeint fins al 19 de gener de l'any que ve.

El Ministeri de Transports va publicar els serveis mínims decretats, que anaven del 24% al 85% en funció del tipus de vols i les dates. Encara que en les rutes domèstiques amb una alternativa de menys de 5 hores en transport públic el servei mínim era del 24%, en els vols internacionals i en els nacionals amb alternatives de desplaçament superior a 5 hores els serveis mínims no baixen del 60% i assoleixen el 85% per Nadal per a vols des de o cap a territoris no peninsulars. Amb aquests serveis i una plantilla de 36 treballadors al Prat, el seguiment era molt limitat.

Augment insuficient del 5%

Els treballadors demanaven un augment salarial del 17% des de l'any 2019, però als nous convenis aprovats en altres ciutats (Màlaga, Palma i València), tan sols es recull una pujada del 5% que des de Barcelona consideren "insuficient". El salari base s'acosta als 1.600 euros nets i la feina requereix un permís de mercaderies perilloses. Demanen, a més, que no se'ls obligui a treballar les hores extra i que se'ls paguin els plus de nocturnitat des de la primera hora.

L'empresa subministra combustible de Cepsa i Galp a empreses com Ryanair o Wizz Air i la vaga podria haver coincidit amb la dels treballadors d'handling, que carreguen i descarreguen en rampes les maletes, ja que van amenaçar d'aturada una vegada aprovades les licitacions públiques per les males condicions laborals i salarials. Des d'Aena, van advertir les empreses que l'incompliment del conveni podria derivar en suspensió del contracte en un sector, l'aeroportuari, que no només és dels més convulsos en l'àmbit laboral (sobretot per les condicions de les operadores low-cost), sinó també dels quals més afectació recull en les seves aturades contra la ciutadania.