L'empresa Skytanking, que ofereix serveis de combustible i lubricant a avions a l'aeroport del Prat de Barcelona ha iniciat aquest divendres una vaga que tindrà un total de 27 convocatòries en els pròxims dos mesos, comptant la jornada d'aquest divendres. Es tracta de vagues de 24 hores per a una empresa que subministra combustible de Cepsa i Galp, entre d'altres, sobretot a vols de Ryanair i Wizzair. El delegat d'UGT, sindicat convocant juntament amb Cobas, José Clavijo, ha explicat a ON ECONOMIA que l'atur "danyarà més l'empresa que els passatgers, perquè dels vols s'acaben proveint i, encara que ho facin amb retard, les aerolínies acaben compensant-lo perquè no afecti el vol".

La vaga tindrà lloc els dies 20,23, 27 i 30 d'octubre; 3, 6, 10,13, 17, 20, 24 i 27 de novembre; 1, 4, 6, 9, 11, 15, 18, 23, 30 de desembre de 2023; 1, 5, 8, 12, 15 i 19 de gener de 2024. Malgrat que els mateixos treballadors reconeixen una afectació pràcticament nul·la als vols, el Ministeri de Transports ha decretat serveis mínims d'entre el 24 i el 85% en funció del tipus de vols i les dates, amb el màxim en les rutes domèstiques durant els dies de Nadal i el mínim del 24% en rutes domèstiques que tinguin una alternativa de menys de 5 hores en transport públic.

Augment salarial

Els treballadors demanen un augment salarial del 17% des de l'any 2019, però a l'últim conveni aprovat en altres ciutats on opera la companyia (Màlaga, Palma i València), tan sols es recull una pujada del 5% que des de Barcelona consideren "insuficient". El salari base s'acosta als 1.600 euros nets i el treball requereix un permís de mercaderies perilloses. Demanen, a més, que no se'ls obligui a treballar les hores extra i que se'ls paguin els plus de nocturnitat des de la primera hora.

L'empresa té 36 treballadors i d'acord amb els serveis mínims decretats l'estan seguint 6 d'ells. La vaga podria coincidir en un futur pròxim amb la dels operadors d'handling, que han amenaçat d'aturada després de les noves licitacions. Aena, no obstant això, ja ha advertit les empreses que ha de complir el conveni per evitar la retirada de llicències.