El consell d'administració del Sabadell preveu reunir-se aquest dimarts 1 de juliol per decidir el futur de TSB, la seva filial britànica. El banc que presideix Josep Oliu té ofertes vinculants a sobre de la taula i ha de valorar-les. La situació és anòmala per trobar-se en plena opa del BBVA, que aquest dilluns ha comunicat que continua amb l'operació malgrat les condicions que li ha imposat el Govern espanyol.
D'aquesta manera, si el Sabadell opta per vendre el negoci al Regne Unit haurà de consultar els seus accionistes mitjançant la celebració d'una junta extraordinària. Altrament, estaria incomplint el deure de passivitat que determina la llei d'opes. D'altra banda, la venda de TSB seria un altre dels arguments legals a què podria aferrar-se el BBVA per desistir de l'opa.
Un d'aquests arguments eren les condicions del Govern espanyol si resultaven molt dures, com han estat. Malgrat això, el BBVA ha decidit seguir endavant. Una altra de les raons seria la venda d'un actiu, en aquest cas TSB. Sigui com sigui, el que haurà de fer el banc que presideix Carlos Torres és incloure tots aquests riscos al fullet informatiu que publiqui la CNMV.
El fullet serveix als accionistes del Sabadell per analitzar els detalls de l'operació abans de decidir si accepten l'oferta de canvi del BBVA o no. La CNMV va lliscar que el tindria en tres setmanes des que el Govern es pronunciés i el BBVA prengués una decisió, així que podria estar per a finals de juliol. A partir d'allà s'obriria el període d'acceptació de l'opa 30 dies després.
L'esmentat període s'estén fins a 70 dies i el BBVA ja ha comunicat que vol evitar agost, així que podria ser al setembre quan els accionistes del Sabadell decideixin finalment si accepta o no l'oferta.
Respecte al Sabadell, encara que el consell se celebri aquest dimarts, no té per què prendre una decisió immediatament. El banc ha confirmat, no obstant això, que aclarirà els dubtes abans del 24 de juliol perquè aquell dia presentaran el nou pla estratègic 2025-2027 i es realitzarà incloent-lo o excloent-ho.
Aquest dilluns s'ha conegut que una de les ofertes vinculants que ha rebut és de Santander UK, la filial del Banc Santander. El grup d'Ana Botín hauria ofert 2.300 milions de lliures, que al canvi serien prop de 2.700 milions d'euros, segons ha avançat Reuters. Des del Santander no volen fer comentaris. Les ofertes, no obstant això, es fan públiques quan ja hi ha un acord tancat. Així que si el consell del Sabadell es reuneix aquest dimarts o al llarg de la setmana, i l'accepta, donarà els detalls.
Una altra d'aquestes ofertes seria la de Barclays encara que no ha transcendit. El Sabadell no vol fer comentaris sobre cap d'aquestes informacions, ni de les ofertes, ni del possible consell d'aquest dimarts que han avançat les agències de notícies espanyoles.
Un pla estratègic que depèn de TSB
El Sabadell va explicar fa uns dies que presentarà el seu nou pla estratègic a tres anys el 24 de juliol. El banc ha triat aquesta data perquè ja hi haurà claredat amb l'opa i amb TSB. Si hi ha opa, serà a prop del període de canvi i intentarà seduir els accionistes amb els plans en solitari i més dividend perquè no acceptin l'oferta del BBVA.
Si venen TSB no s'inclourà ja en el pla i si no es ven, parlaran del seu creixement futur. I en el cas que no hi hagi opa, el pla estratègic es presentaria igual perquè l'anterior era del 2021 al 2024. "Farem un pla estratègic en funció de la decisió que s'hagi pres, excloent TSB o incloent-lo. I es donaran unes guies sobre els resultats d'aquesta venda. De moment no hi ha hagut decisió i si es produeix aquesta transacció, s'anunciarà com utilitzarem aquests fons". Així ho expressava César González-Bueno.
El CEO explicava que el Sabadell ha firmat un NDA (un acord de confidencialitat) que els restringeix en el que poden o no dir, respecto a la venda de TSB, però assegura que no es vendria per entorpir l'opa, "només es vendrà si crea valor".