El grup constructor Comsa s'ha adjudicat per 70 milions d'euros el projecte d'expansió de les línies verda i groga del metro de Lisboa, a través de la Unió Temporal d'Empreses (UTE) constituïda amb la seva filial portuguesa Fergrupo, l'enginyeria Comsa Industrial i la companyia portuguesa Zagope, especialitzada en el desenvolupament d'obres públiques. El projecte preveu la unió de les línies verda i groga amb la finalitat de formar una línia circular per al recorregut del transport públic a la capital portuguesa i que es preveu entre en servei el 2024. Les obres inclouen la construcció d'un nou tram d'1,9 km de vies, entre les parades d'Estona i Cais de Sodré -incloent via, catenària i sistemes-, dues noves estacions (Estrela i Sants) i dos nous pous de ventilació. A més, també realitzaran l'adaptació de l'estació de Cais de Sodré, on es farà un nou vestíbul, i el pou situat a l'estació de Rato.

La presència del grup Comsa al país lusità es remunta a fa més de 30 anys, quan va constituir la seva filial Fergrupo. A la seva cartera actual de mesurats es troba el projecte d'electrificació de la línia ferroviària de l'Algarve, que es va adjudicar l'any passat, i continua executant el projecte de renovació de la línia Beira Alta, en el tram Pampilhosa – Santa Comba Dão. Així mateix, la companyia continua avançant en l'execució del tram del Metrobus de Mondego entre Serpins i Alt de São João.

Un altre projecte que ha assumit, des de finals de 2022, és la modernització de via i catenària de la línia Lisboa-Cascais, una de les més utilitzades al país lusità, amb un import de 30 milions d'euros. Aquesta obra permetrà homogeneïtzar l'electrificació de la línia amb la de la resta de la xarxa portuguesa i reduir la despesa energètica dels Ferrocarrils Portuguesos, CP. El projecte contempla la reconfiguració de vies de les estacions d'Algés, Oeiras, Carcavelos, São Pedro i Cascais, la nova connexió aquest al parc de material mòbil de Carcavelos i la instal·lació de noves desviacions en Sants, Belém i Santo Amaro. Es construirà una subestació a Sete Rios i s'implantarà un nou sistema de senyalització i control ETCS nivell 2. A més s'implementaran sistemes de vídeo vigilància i informació i s'intervindrà en estacions i parades, passos a nivell i en creus de via en baixadors.

A nivell global, Corporació Comsa va tancar el 2022 amb una cartera de contractació ampliada fins als 1.562 milions i una facturació de 886 milions d'euros, xifra que representa un augment del 17% respecte a l'exercici anterior. La companyia ha reduït el deute bancari de més de 1.000 milions d'euros el 2016 fins a menys de 60 milions el 2022, la qual cosa representa menys de dues vegades l'Ebitda del grup.