El grup Cimic, a través de CPB Contractors, ha estat seleccionat per dur a terme la construcció de la seva nova pista de l'aeroport de Perth (Austràlia), dins de la joint venture Skyway, en el qual també participa l’empresa BMD. Aquest projecte suposa un pas estratègic en la transformació integral de l’aeroport, valorada en 5.000 milions de dòlars australians, amb l'objectiu d’ampliar la capacitat de passatgers i millorar l’eficiència operativa a llarg termini.
La nova pista tindrà una longitud de tres quilòmetres i una amplada de 45 metres, una infraestructura que permetrà desdoblar operacions i reduir congestió, especialment en hores punta. Aquesta ampliació no només respondrà a la creixent demanda de vols nacionals i internacionals, sinó que també reforçarà el paper de Perth com a punt clau per a les connexions entre Austràlia, Àsia i Europa.
Juan Santamaria, conseller delegat del grup ACS i HOCHTIEF, i president executiu de Cimic Group considera que "aquestes millores marcaran un referent en el desenvolupament de la nova pista paral·lela del aeropuerto de Perth, i jugaran un paper vital per a l’activació econòmica a la zona d'Austràlia Occidental i a tot el país. El nostre equip expert a CPB Contractors prioritza l’ocupació local, la creació de competències professionals i la construcció sostenible, assegurant així un valor de llarg termini per a les comunitats".
Per la seva banda, Jason Spears, director general de CPB Contractors, ha destacat l’experiència de l’empresa en infraestructures aeroportuàries. “CPB Contractors és un líder consolidat en aquest sector, amb més de deu grans projectes aeroportuaris executats en la darrera dècada. Estic segur que l’equip deixarà un llegat positiu per a la indústria gràcies al nostre enfocament intel·ligent en moviments de terres, el nostre historial de seguretat i les nostres solucions premiades en asfalt i pavimentació", assegura Spears
El projecte, que comença ara amb les obres preliminars, inclourà una àmplia gamma d’activitats. S'enderrocaran els edificis i paviments existents a la zona. Paral·lelament, es desviaran les xarxes de subministrament i els sistemes de drenatge d’aigües pluvials per adaptar-los al nou traçat. La fase de moviments de terres serà una de les més destacades, amb l’excavació i ompliment de més d’un milió de metres cúbics de material per garantir l'estabilitat i durabilitat de la pista. Un cop preparat el terreny, s’instal·larà una tanca de seguretat perimetral completa amb sistemes de vigilància i portes d’accés controlat, així com una nova xarxa viària interna per a vehicles d’emergència, serveis i personal.
El nucli de l’obra serà la pavimentació de la mateixa pista principal, les zones d’espera i les àrees de rebuf dels reactors. Aquesta fase anirà acompanyada del desplegament de tots els sistemes tècnics: il·luminació de camp, senyals de guiatge per a les maniobres, marcatge en el paviment, xarxes de baixa tensió, comunicacions i sales tècniques de control.
Finalment, es posarà en marxa un sistema integral de drenatge per evitar inundacions i es durà a terme una adequació paisatgística de l'entorn per integrar la nova infraestructura. Aquesta nova pista no només augmentarà la capacitat operativa de l’aeroport, sinó que simbolitza una inversió massiva en el futur de la connectivitat regional, amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats del creixement turístic, comercial i logístic de les pròximes dècades.
