El grup inversor Fernández Calvo comença a recollir els fruits del canvi d'estratègia que ve implementat en Chocolates Trapa des que va fer la totalitat de la companyia el 2013. En aquests nou anys, la marca ha multiplicat per 18 els seus ingressos i ha passat de facturar 1,5 milions d'euros el 2013, fins als 27 milions registrats l'any passat, amb un increment del 42% en els últims dotze mesos. En concret, del total de les vendes el 2022, el 33% correspon a l'exportació, sent el Japó i els Estats Units els principals mercats exteriors dels 50 països en els quals la firma és present, segons ha difós en un comunicat.
"Es tracta d'uns resultats molt positius, que venen a ratificar la bona direcció en la qual hi ha enfocada la companyia, basada en un equip sòlid i molt en línia amb les necessitats que dicta el mercat", ha assegurat el president i conseller delegat de Chocolates Trapa, Gerardo Fernández Calvo, empresari pertanyent a la família Calvo, i molt arrelat a Palència, on té els seus orígens la marca.
Les previsions del grup apunten a la consolidació d'aquestes millores ja que continua apostant per la formulació dels productes i en el disseny dels embolcalls i la seva sostenibilitat, així com una notable ampliació de la seva cartera d'articles. En aquesta línia, aquest any la companyia s'ha introduït en la categoria de gelats. D'aquesta forma, Chocolates Trapa s'ha aliat amb Gelats KTC, veterana empresa especialitzada en l'elaboració i distribució de postres gelades, nascuda el 1975 i ubicada a Valladolid.

En aquest sentit, Fernández Calvo, assenyala que "l'entrada de Chocolates Trapa en categories de productes com els gelats, en la qual ens introduïm per primera vegada, demostra el gran compromís amb la innovació que hem adquirit. Estem convençuts que tindran una excepcional acollida, degut a la seva gran qualitat i que, igual com tots els nostres productes, estan exempts de gluten i oli de palma". En concret, a data d'avui, els articles Trapa han eliminat l'oli de palma, per adaptar-se a les noves demandes dels consumidors, i les xocolates estan lliures de gluten, greixos hidrogenats i àcids grassos trans.
Durant l'última dècada al capdavant de la companyia, la gestió del grup inversor Fernández Calvo, s'ha significat per un important esforç en innovació, que ha anat aparellat de més de 30 milions d'euros a l'ampliació i equipament de la fàbrica de Palència, en equip humà i, sobretot, en R+D+i.