Emmett Shear, CEO de la popular plataforma de transmissió Twitch, renuncia al seu càrrec després de més de 16 anys al capdavant. Shear ha anunciat la seva marxa en un fil de Twitter. Segons les captures de pantalla de la seva publicació de bloc, el naixement del seu fill el va fer aturar-se i reflexionar sobre el seu futur dins aquesta empresa.

Per explicar la seva dimissió, va comparar el seu creixement d'un reality xou 24/7 a un lloc on els streamers poden transmetre el seu joc a milions de persones per criar un nen: " Twitch sovint el sento com un nen que també he estat criant", ha explicat. I ha afegit: "I encara que sempre voldré ser-hi si Twitch em necessita, 16 anys després sento que Twitch està llest per mudar-se de casa i aventurar-se sol. Per això, amb gran commoció comparteixo la meva decisió de renunciar", ha conclòs.

El relleu

Dan Clancy, l'actual president de Twitch, ara exercirà com a director executiu amb efecte immediat. Mentre que Shear seguirà treballant a Twitch com a assessor. Cal recordar que el ja ex CEO, va ser l'encarregat de fundar Twitch a l'octubre de 2006 com un reality show 24/7 anomenat Justin.tv, que porta el nom d'un dels seus cofundadors, Justin Kan, i creat per documentar la vida d'aquest. Amb el pas dels anys, Shear va dir que no creia que una sèrie de telerealitat de 24 hores centrada en una sola persona fos la millor idea, de manera que el 2013, Justin.tv va créixer i es va transformar en l'actual Twitch, un lloc on els streamers poden transmetre jocs dels seus jocs preferits perquè els vegin milions de persones.

L'èxit de Twitch

La plataforma de vídeos en directe rep més de 26,5 milions de visites diàries i té creadors de contingut que guanyen més d'1 milió d'euros anuals. En l'última dècada, va posar Fortnite al mapa, va convertir Ninja i Pokimane en estrelles i es va convertir en una subsidiària de propietat total d'Amazon. També ha protagonitzat una gran quantitat de controvèrsies, inclòs un escàndol de falsificació profunda. 

Segons un informe de les empreses d'anàlisi de dades de retransmissions en directe StreamElements i Arsenal.gg, Twitch va liderar el seu sector el 2019 amb una quota de mercat del 73%, per sobre de YouTube Gaming (21%), i de Facebook Gaming i Mixer, totes dues amb un 3%. Aquestes plataformes intenten reduir distàncies amb la contractació d'importants streamers procedents de Twitch.

Respecte als creadors de contingut, hi ha quatre formes de guanyar diners amb Twitch: abonats de pagament mensual (subscriptors), donatius dels espectadors, publicitat al canal, i aprofitar acords de patrocini i afiliats. Twitch ha estat liderant l'escena de la transmissió en directe durant molt de temps i la plataforma ha fet molts canvis al llarg dels anys per mantenir-lo. S'enfronta a una competència ferotge dels intents de joc de YouTube, però continua sent la líder en les retransmissions , de moment, no ha anunciat acomiadaments com altres tecnològiques americanes, des de Facebook fins a Twitter o el mateix Amazon.