El BBVA comunica aquest dilluns que s'expandeix per Amèrica Llatina en iniciar operacions al Brasil. I ho fa, tan sols uns dies després d'enlairar-se amb el seu banc digital a Alemanya. El grup bancari que presideix Carlos Torres manté els seus plans de creixement internacional, mentre que a Espanya encara estudia si seguir endavant o no amb l'opa al Sabadell, una operació en la qual fa més d'un any que l'entitat està immersa.

Actualment, el BBVA és el primer banc de Mèxic per actius i nombre de clients. És fins i tot més gran que a Espanya. Però la seva presència a Amèrica Llatina va més enllà, perquè també es desenvolupa a l'Argentina, Colòmbia, el Perú, l'Uruguai, Xile o Veneçuela. Al Brasil ja havia posat en marxa el negoci de CIB (Corporate & Investment Banking) i tenia oficines de representació a São Paulo.

Però ara, el banc comença "formalment" les seves operacions locals al Brasil amb el focus en créixer en el segment d'empreses. "Aquesta expansió reafirma el compromís de BBVA per acompanyar als seus clients corporatius i institucionals en mercats clau, mitjançant solucions especialitzades que impulsin el seu creixement regional i internacional", explica en un comunicat.

Al Brasil, tanmateix, hi ha un altre banc espanyol amb qui el BBVA haurà de competir: el Banc Santander, que es troba entre les entitats més grans del país. El banc d'Ana Botín té al Brasil la seva segona font d'ingressos després d'Espanya. Es tracta dels seus dos millors mercats per beneficis.

El BBVA ja té les autoritzacions dels reguladors

El BBVA va obtenir al maig les autoritzacions corresponents del Banc Central del Brasil i va completar un període de proves amb un grup reduït de clients. Així, durant les últimes setmanes, el banc ha llançat els seus primers productes locals, com FX Espot, Forwards i solucions de 'trade finance'. Ara aquests productes ja estan disponibles per a tota la seva cartera.

El banc, no obstant això, planeja llançar nous productes durant l'últim trimestre de l'any, incloent 'cros currency swaps' (CCS) i bons. Així mateix, preveu oferir els seus primers productes de 'cash management' a mitjans de 2026, mentre continua ampliant les capacitats en productes de Global Markets, així com en finançament corporatiu a curt i llarg termini.

Amb aquests avanços, el BBVA amplia la seva presència operativa al Brasil i aspira a liderar la banca corporativa a Amèrica Llatina. El seu enfocament, reconeix, està en clients 'blue xip', d'alt valor. I en aquest context, el BBVA ha reforçat el seu equip al país on compta ara amb una oficina en Faria Lima, el districte financer per excel·lència de São Paulo, on treballaran 60 persones, provinents d'altres institucions financeres.

La seu, ja operativa, està dissenyada per acompanyar el creixement sostingut de l'entitat al país i posicionar-se com un 'hub' estratègic per a les aspiracions regionals del banc, explica el BBVA.

"El Brasil és un mercat clau des del qual projectem el nostre creixement regional i potenciem la nostra proposta global. En aquests mesos hem ampliat la nostra presència, estret vincles clau i reafirmat la nostra visió de llarg termini. Arribem amb ambició, però sobretot amb una convicció que avui s'enforteix: la de convertir-nos en el 'Latam house of choice' per als nostres clients", assenyala María Agustina Ramírez, responsable de CIB Brasil.